Förena nytta med nöje

Jag har spenderat ett par dagar nere i storstan.
Jakt i Stockholm.
 
Men eftersom vi har vår stora pärla boendes och studerandes i Stockholm slog jag två flugor i en smäll och förenade nytta med nöje!
 
 
Vi tog en härlig promenad runt Djurgåden på söndageftermiddag.
Fast när vi hade gått runt halva tvärstannar hon och tittar uppgivet på mig;
 
"Alltså om jag hade vetat att vi skulle gå runt HELA Djurgården hade jag ju tagit med mig fika!"
 
 
 
 
Det var tydligen länge sen hon tog en "liten promenad" med mamma. 
Hon har nog glömt bort hur jag definierar "liten". 😂
 
Måndagen spenderades i skogarna strax utanför centrala Stockholm för lite jakt.
 
 
1 oktober och premiär för jakt på rådjur med drivande hund!
Så roligt!
 
Det blev en lyckad jaktdag med en fin bock i backen.
 
Inte jag som hade turen och få skjuta, men lika roligt ändå!
 
 
Jag stod där på passet jag blivit tilldelad och tänkte;
 
"Måndagmorgon, ny vecka och ny arbetsdag och här står jag i skogen och gör det jag älskar. Vilken lyx!"
 
Ja, det är verkligen lyxigt!
 
När jag kom tillbaka till Kungsholmen efter jakten så hade dottern bokat bord för en trevlig middag som en slags avslutning på mina dagar hos henne.
 
 
 
 
Den intogs på Trattorian på Norr Mälarstrand.
Rekommenderas varmt!
 
Tack för mysiga dagar min fina, stora Pärla! 💕
 
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Barn, Jakt, Jobb, Stockholm, dotter