Sällsynta dagar!

 Precis som en liten trisslott - plötsligt händer det!
En hel ledig dag!!!
 
Underbart.
Dessutom har jag fått chansen att få umgås med alla våra barn, t o m Ebba! 💕
 
 
Mr Perfect and his wife!
 
Dessa dagar är lätträknade just nu. Vi befinner oss i en rätt tuff period på jobbet. Men den här perioden är lika varje år. Fram till midsommar har vi tuffa dagar. Roliga om än långa och intensiva.
Då är dessa stunder mer än välkomna.
Då när vi får umgås och då när gräsklippningen får vänta lite, när tvätten kan hängas sen och när veckohandlingen kan göras på måndag istället.
 
 
 
 
Att njuta och få bara vara är så viktigt.
Framför allt för att få tanka lite ny energi så man taggar till och laddar om när måndagen kommer.
Fast, det vet jag att vi gör ändå.
Har man roligt så går det ju ändå av bara farten liksom!
 
 
 
Lite extra lyxigt är det nu när vår största tjej har kommit hem. Hon är nu 2/3-delar färdig journalist.
Det är inte klokt vad fort det har gått. 
Jag tyckte att det var alldeles nyss som hon flyttade ner till Stockholm för att läsa på Södertörns Journalisthögskola. Nu har hon bara ett år kvar...
Och nu är hon hemma!
Nu ska hon vara hemma och jobba hela sommaren på Ljusdals Posten.
Sååå lyxigt att ha henne hemma och nära.
 
 
Malin har antytt att hon skulle vilja springa något lopp framöver. Så vi gjorde slag i saken och har börjat planerat lite för något sådant.
Vi gjorde första träningspasset tillsammans idag.
Jag måste säga att jag är imponerad! 
 
 
Kul att någon av ungarna tycker att det här med träning är roligt i varje fall!
 
 
Jag tror nog att jag ska försöka få henne att kliva upp någon morgon också så hon får uppleva det här vackra! Hon verkar ändå gilla det lika mycket som jag.
Fantastiskt!
 
Jag säger som Gert Fylking - ÄNTLIGEN! 😅
En kommentar publicerat i Träning
Taggar: Barn, Löpning, Running, Terränglöpning, Trailrunning, Träning
#1 - - emma:

oj vilken utsikt

Svar: Ja, den är magiskt!
Katharina