Norrfällsviken - vilken pärla!

Idag styrde vi kosan ut till Norrfällsviken.
Ett givet utflyktsmål numer.
 
Här på restaurang Fiskarfänget serveras i särklass, jordens bästa skärgårdsbuffé!
 
 
 
Jag lovar och svär!
Det är den absolut bästa skärgårdbuffé jag någonsin ätit.
Värd varenda krona!
 
Men kom utsvulten och ta god tid på dig.
Ha inte bråttom och ta inte för stora portioner.
 
Var taktisk och ta pyttelite av varje.
Då räcker magsäcken till alla läckerheter!
 
 
 
Stina är härlig på det viset.
 
Hon är inte rädd för att smaka och äter hellre "vuxenmat" än trista, gråa pannkakor på barnmenyn.
 
Hon älskar rökt fisk och åt så det stod härliga till på dagens buffé!
 
 
 
Norrfällsviken är ett fantastiskt, charmigt litet ställe som är väl värt ett besök när man är här uppe i Höga Kusten!
 
Igår kväll när vi bestämde att vi skulle hit, tummade vi på att vi också skulle ta oss ett dopp i havet.
 
Oavsett gradantal!
 
 
 
Jag kan ju säga så här att med gradantalet var det snålt.
Fast det gjorde inte så mycket.
Det var härligt, roligt och uppfriskande ändå!
 
Stina tvekade till en början men kom ju på att hon hade lovat sig själv och tummat med oss, så det var ju bara att pina sig i.
 
 
 
 
Det gick även om det var riktigt kallt i havet!
 
De må låta klyschigt och fjantigt, men jag är så galet lycklig med min man!
 
Vilka dagar vi har här!
Lite ledigt, god mat, massa skratt och trevligheter.
 
 
 
Tack min älskade man för att du vill dela det här med mig.
För att du visar mig dina pärlor och delar dem med mig.
 
Tack för att du delar livet med mig!💕
4 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Familj, Fiskarfänget, Havet, Höga Kusten, Norrfällsviken, Restaurang Fiskarfänget, semester
#1 - - torres:

Åh så härligt ♥♥

Svar: Ja, verkligen!
Katharina

#2 - - Lotta:

Åh!
Norrfällsviken där har vi varit många gånger..Min far var född straxt utanför Kramfors.
Jag har tillbringat alla somrar i en vacker ort som heter Bålsjö.
Men tyvär när pappa,farmor och farfar gick bort var vi tvugna att sälja vårat paradis.
Tack för en fin blogg-

Svar: Ja, det är riktigt vackert här och det finns många fina pärlor!
Katharina

#3 - - Angelica Wåhlin:

Det ser helt underbart ut!

Svar: Kan varmt rekommenderas!
Katharina

#4 - - Lotta:

Har ni sett eller hittat något prisvärt boende runt höga kusten?
Vore så kul att överaska Denize med hon behöver peppas men börsen är snål.
Hoppas ni njuter och att myggen är allt för ilsk.