Jösses, vad med snö!

Dra mig på en kälke vilken underbar vinter vi har! Jag njuter av all snö som vi fått även om den innebär en del extra arbete. Just idag lockade det kanske inte, men ibland måste man ju bara ta tag i det ändå. Oavsett feber eller inte, eller hur?!
 
 
Johan har legat i feber i helgen och har precis kommit tillbaka till jordelivet. Jag vaknade imorse med en stämma sämre än en skadskjuten fiskmås. Hej, förkylning. Kul att du hoppade ner i min kropp!
 
 
Men snön struntar ju fullständigt i om vi har baciller i kropparna eller inte! Johan hoppade över middagen och gick ut direkt efter jobbet och började på med att skotta av all snö som ligger på taken. Vi kan nog inte vänta längre nu... det skulle komma mer snö och lite varmare grader...
 
 
Jag hörde hur han bökade på där ute. Jag har så svårt att ligga på rygg även om jag är sjuk och mår som en rutten fisk. På med mössa och vantar så kunde jag hjäpa till så gott jag kunde. 
 
 
Eftersom jag har blivit en rackare på att ploga bort snön med fyrhjuligen fick det bli min uppgift. Johan skottade snön ifrån taket och jag plogade bort den. Lagom ansträngande när febern gör att huvudet håller på att sprängas av minsta lilla rörelse.
 
 
Jösses, vad snö vi har! Underbart. Är man två så går det ju alltid lite lättare och fortare. Dessutom blir det lite trevligare också!
 
 
Nu får vi ta nästa tak imorgon. Vi måste ju ha något roligt att göra då också!
 
Tjing på er!
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: Fyrhjuling, Snö, Vinter, hälsingland, järvsö
#1 - - npfmorsan:

jodu i år har vi fått snö så det räcker,uppskattar dock inte snön och kylan på samma sätt som du. Men fint att titta på hihi

Svar: :-) Jag älskar verkligen den här vintern som vi har fått i år! Lyllo oss!
Katharina