Mina favoriter

Min lördag spenderades med två av mina favoriter med det bästa jag vet.
 
Att vara i skogen!
 
 
Det behövs så lite.
En smarrig matsäck.
Lite ved och elddon.
  
 
Då kommer man långt.
Hela mitt väsen tankar energi i skogen.
 
Mina döttrar är inte riktigt lika förtjusta.
Inte riktigt än.
 
 
Bilderna ljuger en smula.
Tonåringen var inte så här harmonisk hela tiden.
 
Vid en rätt lång och brant uppförsbacke brast det.
 
Har ni sett det här klippet på Youtube med mannen som ska cykla montainbike uppför en skogsbacke?
 
 
Han som har en spärr i huvudet?
Om inte - sök upp det på Youtube...
 
 
Det var ungefär samma utbrott för tonåringen i mitten av den backe vi besteg.
 
Hon vänder mig ryggen och säger med gråten i halsen;
"Nej, nu skiter jag i det här. Så jävla typiskt dig! Du säger så förbannat glatt att vi bara ska gå en liten bit och så blir det en jävla expedition??!"
 
 
Sanningen är lite mittemellan.
Det var faktiskt bara det utbrottet i backen.
 
Annars var tonåringen otroligt amper och glad, tacksam och en smula eurorisk.
 
 
Jag är ju alltig sjukt eurofisk.
Retsamt glad.
 
Men är inte livet fantastiskt då?
Även om det ibland innebär några uppförsbackar?
När backen är över går det ju oftast rätt lätt utför.
 
Jag väljer att se det så.
 
Ha en fortsatt trevlig helg! 💕💛
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Jakt, Jakthund, Järvsö, Skogen, Vorsteh, dotter