Sommarens sista kvällsdopp?

Vilken sommar vi har!
Jag unnar verkligen alla barn (och alla andra också förstås!) en sommar som denna med massor av sol, värme och härliga kvällsdopp!
 
Jag skall konservera all värme så den räcker länge.
Jag kan behöva det eftersom jag är en av norra Europas största fryslortar!
 
 
(Jag är väl medveten om alla tragiska skogsbränder som härjat här, men jag väljer att fokusera på det positiva istället)
 
 
Den här sommaren går till historien som en av de bästa!
Vintern som var var också fantastisk med massvis med snö!
 
 
Vi hade enorma mängder snö långt in i april.
Det var väl ingen i Järvsö som trodde att snön skulle hinna smälta till midsommar.
 
Men så kom sommaren i maj!
 
 
Och stannade kvar.
Med råge!
 
 
Som vi har badat den här sommaren!
De bästa av alla gånger är nog dessa kvällsdopp.
 
 
Vi älskar att bada i ljumma sommarkvällar.
Alla familjens tjejer.
Och Yosh.
 
Jag tror faktiskt att han har badat lika mycket som vi!
 
Han behandlas som en lillebror när vi ska åka och bada och jag säger nej på frågan om Yosh också får följa med till stranden.
Tre par ögon tittar på mig som om jag vore den taskigaste mamman i hela världen som inte låter Yosh följa med! 
 
"Han vill ju också bada med oss, mamma??!"
 
Det är tur att vi har Sorttjärn strax bakom huset där Yosh kan få vara den där lillebrorn som också får bada med familjen!
 
 
 
Var det sommarens sista kvällsdopp igår?
 
Om det var det så ska jag konsvera den kvällen, ta fram den när jag fryser som allra mest en grå, kall och mörk novembermorgon.
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Bada, Barn, Hund, Jakthund, Järvsö, Sommar, Sommarlov, Vorsteh