Förberedelser

Jaktsäsongen närmar sig med stormsteg.
 
Det kommer att bli en intensiv höst med flera olika jaktformer.
Jag ser fram emot det massor!
Först ut på tur för mig är ripjakt, jakt på toppfågel därefter älgjakt.
Sen rullar det på.
 
 
Jag har varit på skjutbanan flera gånger under sommaren, men den nya hagelbrakaren testade jag på för första gången i torsdagskväll.
En Licoln Fair Lite kaliber 12.
Trevlig sak!
 
Passade mig bra och jag fick ner duvorna.
Nu hoppas jag att skyttet sitter lika bra när det är annat än lerduvor framför mitt korn...
 
 
Den här trevliga rackaren ska skjutas in till veckan.
En blaser R8 Success.
Det ser jag fram emot massor!
 
Det ska bli spännande att uppleva skillnaden, framförallt vid repteteringen.
Min andra bössa är en Sako 6,5x55 med en vanlig, traditionell repetering.
Den här skönheten bjuder på en rak repetering som skall vara mycket snabbare.
 
Nu kommer älgarna leva farligt...✌😎
 
 
Appropå älgarna så har vi haft en arbetsdag idag med det nya jaktlaget här i Järvsö.
Vi satte ut ett nytt jakttorn och fixade till lite vid ett par andra pass.
 
 
 
Det ska bli spännande att jaga med ett helt nytt lag!
Dessutom här hemma.
Annars har vi ju jagat älg uppe i Västernorrland på min mans "hemma skog".
 
 
Nu får vi älgjakt både här och där uppe.
KUL!
 
 
 
Efter att vi jobbat klart så passade Johan och jag på att åka runt på jaktmarken och leta reda på våra pass.
 
 
I mitten av september ska vi ha en första jakthelg med det nya jaktlaget.
 
Spännande, sedan drar riktiga älgjakten igång i oktober.
Innan dess så har jag förmodligen hunnit med ett par jaktdagar på andra håll... 
 
 
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Blaser R8 Success, Hagel, Hunter, Jakt, Jenter som jakter, Jägare, Licoln Fair Lite, Skytte