Sommarlovsbarn!

 Hur många ungar har idag vaknat upp lite pirriga inför skolavslutningen i Kyrkan?
Hur många ungar har sjungit fina sommarvisor för sina föräldrar och syskon i Kyrkan idag?
Hur många ungar har också suckat när rektorn ska hålla sitt EVIGHETSLÅNGAOCHSUPERTRÅKIGATAL??! 
Våra ungar har gjort allt det ovan idag.
 
 
Dessa må vara jordens vackraste kusiner? Eller tycker ni att jag är partisk? ;)
 
 
 
 I år slapp vi sitta på tre sittningar. Det blev bara två... med en håltimme. Då åkte vi hem lite raskt och tankade i oss lite energi i form av ett par kokta ägg.
 
 
Som vanligt bjöd denna avslutningsdag på kyliga isvindar när barnen var barbent och sommarklädda. Jag hade långbyxor och kofta. Helst hade jag velat haft en skoteroverall. Men vad gör man inte?
 
 
 
 
Stinas köpte ett fint litet armband till sin fröken Catharina. "Världens bästa fröken" stod det på berlocken. Jag kan bara hålla med. En underbart duktig pedagog med ett hjärta bredare än de flesta!
Må hon orka vara många barns fröken framöver! De barn som får henne som lärare ska vara MYCKET glada och tacksamma!
 
 
 
 
Våra "mellisar" börjar bli riktigt stora nu.
Herre Jösses....
 
 
 
Det står ju inte på förrän de slutar grundskolan och ska välja gymnasium!
 
Må tiden inte gå så fort nu. Låt den stanna till lite så vi får behålla dem ett litet tag till.
Innan allt det här som jag oroar mig för nu så har vi ju ett helt, underbart sommarlov att se fram emot med massor av roligheter!
 
Bra jobbat alla elever som orkat ytterligare ett läsår.
Bra jobbat alla lärare som har orkat med alla våra elever ytterligare ett läsår.
 
Nu laddar vi batterierna på våra ungar och hoppas att de kommer redo inför höstterminen.
 
Glad sommar på er alla barn/ungdomar!
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Skolavslutning, Sommar, Sommarlov, järvsö