Rapport nr 2 från #olssonpåroadtrip

Jag måste börja med att ge om ursäkt! Jag ska äta upp allt ont och negativt jag tidigare har haft så lätt att haspla ur mig. Jag ska erkänna att mina föruttfattade meningar och mina fördomar gällande campinglivet är just så - förutfattade meningar som jag egentligen inte alls har något belägg för. Bara en föreställning... 
 
Efter Tylösand styrde vi kosan tvärs över Sverige och siktade på ett nytt resmål i form av Böda Sand på Öland.
Ingen av oss har tidigare varit här heller.
Jag har ju dessutom sett programmet på TV och sagt ett par gånger (fler än två!) att jag aldrig i helvete skulle betala för att semestra på Böda Camping...
 
 
Nu bor vi här. 
I en liten stuga för två. Ingen dusch... ingen toalett utan alla såna grejor finns att nyttja i servicehuset...
 
 
Vi har inte ens rinnande vatten i vår lilla stuga. Jag gör som alla andra - tar min diskbalja och knatar upp till servicehuset och diskar vår disk där.
Det är där det händer.
Det är där man möts.
Det är där murarna rivs och man börjar prata med varandra.
Vi är alla där av samma anledning. 
Vi är på semester och familjen mår gott, har ätit grillat och nu ska det diskas!
 
 
Det var på vinst eller förlust vi testade att boka en liten stuga för två nätter på Böda. Bara för att få testa det liksom. Bara för att få uppleva det.
Vi hade tur.
Man hade fått in en avbokning pga av ett sjukdomsfall.
 
 
Men jag ska säga så här; Ta mej fan va bra Böda är!
Skämmes mig som trott annat!
Här finns allt för alla.
Det här borde vara en dröm och ett himmelrike för en barnfamilj med barn från tre till tidiga tonåren.
Det finns något för alla!
 
Det är lekparker, pooler, en milslång kritvit sandstrand, en skatepark, studsmattor, golfbanor, pubar, restauranger, butiker, afterbeach, ICA butik, Sportscamp med fantastiska löpstigar.
 
 
Paradgatan finns på riktigt och ljusen är tända precis som det ska vara och som visas i programserien på Femman.
Det är ändå charmigt på något vis.
Johan har ändå klartgjort jävligt tydligt att vi aldrig, ALDRIG någonsin kommer skaffa husvagn.
Stuga med bra standard går bra.
Den vi bor i just nu är i underkant för vad som är okej.
Jag är beredd att hålla med.
Men det är ändå charmigt på något sätt.
Vi har båda på något sätt fått äta upp det vi tidiare har tyckt...
 
 
Jag måste därför be om ursäkt.
Jag ber om ursäkt för att jag har dömt detta med Böda camping (och all annan camping) vid fotknölarna.
Jag kan absolut tänkta mig att åka tillbaka hit igen. Jag hoppas bara att våra barn i så fall gillar det som vi hoppas?
 
 
Nu packar vi väskorna för att avsluta vår roadtripp med nästa resmål imorgon.
Spännande!
 
På återhörande!
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Böda, Böda Camping, Böda Sand, olssonpåroadtrip, semester, Öland