Mitt vackra, vita, vinterland...

Järvsö i mitt hjärta. Tänk att få ha allt det här vackra precis runt knuten. Vilken lyx! Det bästa av allt är nog att jag inte känner mig hemmablind. Jag tror att jag är ganska duktig på att uppskatta det jag har och njuta av det. Jag njuter av mitt Järvsö varje dag! Varje årstid!
 
 
Vi har haft ganska dåliga vintrar här uppe I Hälsingland ett par år i rad nu. Men vintern i år har börjat fantastiskt bra!
Min älskade make har lidit stora kval de snöfattiga vintrarna eftersom hans älskade skoter har stått under tak i längre perioder. De gånger han har fått brumma omkring på den har varit när vi varit upp till mina föräldrar i fjälls.
 
 
Men den här vintern har varit som vintrarna normalt brukar vara här i Järvsö. Snörika.
Till min makes förtjusning och glädje!
 
 
Nu var det ju inte den mildaste dagen i december just idag. Med femton friska minusgrader gav vi oss ut på en utflykt med skotern och matsäck.
 
 
 
Men med en härlig eld och härligt sällskap så blir man ju varm ändå!
 
 
Kanske mest till glädje för Mr P. Men vi andra njuter ju också. På vårt sätt. Vissa mer inombords än på utsidan.
 
 
 
På några av oss syns det mer än på andra...
 
 
 
 
Hur som så har vi fått njuta av vårt vackra Järvsö på flera sätt den här helgen. 
Nu går vi in i julveckan och inväntar den stora dagen nästa söndag.
 
Jag vet fyra ungar som väntar lite extra på Bergvägen 51.
 
Hoppas att ni har funnit julefrid och börjar veckan med en lugn och härligt julkänsla. Jag själv har ett par underbara dagar framför mig. Några dagar med extra lyx. Inte materiellt på något vis utan lyxen av att få njuta av tystnaden, naturen och livet lite extra.
 
Jag vill också passa på att önska alla och en var av er en RIKTIGT GOD JUL!!!
 
#1 - - Matilda:

Men fy vad mysigt allt ser ut att vara!

#2 - - Anonym:

Vill flytta upp för alltid❤️

#3 - - Malin:

Underbara vinterbilder!

Svar: Tack! :)
Katharina

#4 - - Anonym:

Ja vintertid är bara underbart! Mysigt! God Jul till Er från förväntansfulla i norr. 💖

Svar: Tack! :)
Katharina

#5 - - Hanna:

Åh så otroligt vackert! Jag älskar verkligen snö. En sån utflykt är som en dröm för mig. Njut ordentligt, ni är lyckligt lottade som får uppleva det 💙

Svar: Ja, vi är lyckligt lottade och vi uppskattar det verkligen! :)
Katharina

#6 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Härligt, det ser så fint och mysigt ut! :)

Svar: Ja, att ha allt det här runt knuten är ljuvligt!
Katharina

#7 - - Jennie:

Ser så mysigt ut

#8 - - Meg:

Så himla vackert! Jag som inte ens gillar vintern blir sugen på snö, pulka och öppen brasa i hemmet. SÅ mysigt :)

Svar: Vintern är underbar!
Katharina

#9 - - Linnea:

åå första bilden är verkligen magisk! ser så mysigt ut :)

Svar: Tack! Det är faktiskt utsikten ifrån mitt vardagsrumsfönster. :-P
Katharina