Det lackar mot jul...

Julmarknaden på Stenegård är för oss en tradition att besöka. Vi är väl inga storshoppare av julmarknadsprodukter, men jag älskar julstämningen den ger. Dessutom så har våra döttrar alltid lämnat en önskelista till Tomten som är på besök i Järvsö varje år vid julmarknaden. Nu är det väl kanske bara Stina som fortfarande tror... eller åtminstone är lite osäker på hur det egentligen ligger till med den där Tomten...
 
 
Jag tycker att det är härligt så länge de tror och spänningen höjs för varje dags som går allt närmare jul. 
 
 
Det kommer nog bli en gran tidigt i år. Tidigare år har vi tagit in granen under själva julveckan. Men i år känner vi (tjejerna och jag) för att ta in julen så tidigt vi kan. Så granen kommer nog in redan till veckan som det känns.
 
 
Sen är det väl dags att sätta fart med julgodisbakandet. 
 
 
 
Det är tur för mig att mina tjejer är lika stora "juloholics" som mig. När vi pysslar på så ljuder julmusiken på hög volym i vårt hus. Underbart!
 
 
 
 
 
Till veckan ska Johan och jag ta en dags semester och åka och "prata med Tomten". Vi har stämt en dejt med Tomten i Sundsvall. Det som är så bra är ju att Tomten har sagt att det förmodligen kommer dra ut på tiden och bli sent så vi behöver övernatta. Ja... vi var ju tvungen att boka hotell då.
 
 
Eftersom det här med julklappsdiskussioner med självaste Tomtefar kan ta på krafterna, så är det ju bra att äta och fylla på med energi. Därför har vi sett till att vi får ett bra bord på en trevlig restaurang på kvällskvisten. 
 
 
Man vill ju inte hamna i en situation där man inte orkar klart. Förstå så besviken våra döttrar skulle vara om vi kom hem ifrån vår dejt med Tomten och inte orkat genomföra alla julklappsplaner!
 
 
Nej, det är tur att vi är så förutseende och bokar upp allt sånt innan. Då behöver ju varken Tomten eller barnen oroa sig för oss.
 
 
 
 
Ja, jag blir så barnsligt glad av allt julmys och alla förberedleser inför julen. Snart kan man börja räkna ner.
Ni vet, dan före dan före dan före dan före...
3 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Barn, Julen, Julförberedelser, Julmarknad, Julmys, Stenegård, hälsingland, järvsö
#1 - - Jessica:

Vilken mysig marknad och riktigt fina ögonblick du har fångat! :)

Svar: Ja, den är mysig. Tack, det är härligt med bilder! :-)
Katharina

#2 - - JUNITJEJ:

Vilka underbara julbilder!

Svar: Tack! :)
Katharina

#3 - - Tess:

Åh, så mysigt det ser ut! :)

Svar: Tack!
Katharina