Stora beslut och nya tider.

Efter 20 år i samma koncern och 14 år på CityMark, har jag tagit beslutet att kasta helt om och lämna min tjänst tillförfogande.
Sjukt.
Overkligt.
Spännande!
 
 
Ett beslut som vuxit fram under sommaren. Ett beslut som min man och jag har bollat fram och tillbaka, upp och ner, in och ut.
 
 
Utsikt ifrån mitt nya, tillfällliga kontor. ;)
 
Men det här beslutet är faktiskt med blandade känslor. Jag har alltid trivts med mitt jobb, jag kan aldrig påstå att jag har haft en sk "söndagsånget" för att gå på jobbet på måndag. Nej, verkligen inte. Tvärtom. Jag har sett fram emot nya utmaningar och att få träffa mina underbara arbetskamrater.
Det kommer jag att sakna.
Men att fortsätta jobba på bortaplan (Stockholm och Malmö) är inte längre något alternativ för mig.
 
 
Efter att Stina blev sjuk i Perthes känner mitt mammahjärta ett ännu större behov att vara tillgänglig. Att finnas till hands om det är en dålig dag och de ringer ifrån skolan, eller att se till så hon får den bästa av rehabträningar som går för att förhoppningsvis skynda på läktiden (förutspås mellan 2-4 år. I bästa fall...)
 
 
Så den 12 oktober jobbar jag sista dagen på CityMark och börjar jobba med min man i hans JO Förlaget istället.
Det gör att jag får en större frihet att bestämma mina arbetstider själv. Att kunna vara tillgänglig på ett sätt som annars är helt omöjligt.
 
 
Så mina löprundor med min bruna bästis, Yosh har varit viktigare än någonsin den senaste tiden. Det är då jag har bollat alla tankar kring det här stora beslutet. 
Men nu när det är taget känns det skönt, rätt och lite befriande!
En ny tid att se fram emot med helt nya utmaningar.
 
 
Helgen i övrigt har delats i goda vänners lag. Den årliga Kattfesten gick av stapeln i fredags och det med buller och bång i 80-talets färgsprakande anda!
 
 
Alla mina inbjudna vänner var så fantastiskt vackra! Så galet roligt att de gick in för uppgiften så! Det värmde mitt "Katt-hjärta"! ;)
 
 
 
Det har gjort att jag har fått äran att mysa lite extra med min goa lillasyster i helgen. Bara det är värt alla Kattfester i världen. Så otroligt härligt att ha henne här. Hur ljuvligt är det inte med en syster som man kan krypa upp skavfötters i soffan med och slötitta på en film, smaska på en massa onyttigheter och snacka galet mycket skit om allt och ingenting?
 
Lyllo mig!