När maken jobbar borta får jag lösa det ändå

Johan jobbar borta några dagar. Jag har ett träningsbehov som är rätt stort. Ungefär som andra har ett behov att sitta i lugn och ro och läsa en god bok eller ta en fika i goda vänners lag, så har jag ett stort behov av att få träna. Gärna utomhus.
Så när mannen är borta försöker jag att lösa det på bästa sätt. 
 
 
Husmorsgymnastik på dass funkar ypperligt i tidiga ottan!
Alla sätt är ju faktiskt bra förutom de dåliga.
 
Jag har smidigt en ny plan inför morgondagens träning. Det löser jag. Det är tur att jag har underbara döttrar som hjälper varandra och mig såna här gånger när vi är själva. Jag måste få skryta lite över dem. Ester tar taktpinnen tillsammans med Malin. Dessvärre kröp det fram idag att Stina hotar dem med jämna mellanrum att hon skall rymma när hon inte får som hon vill... Hon kan den där lilla Prinsessan. 
Jag brukar belöna dem med lite extra "egen tid" med mig när det ges tillfälle till det. 
I eftermiddags följde Stina med en kompis efter skolan, det gav oss möjligheten att få en stund själva. Så vi styrde bilen till Ljusdal för lite minishopping. :)
 
Annars så består mina nya arbetsdagar mycket av att lära mig nya saker. Massor av nya saker.
 
 
Tålamod är inget jag berikades med. Tyvärr. Ibland är det bra att man vill framåt och få direkta resultat, ibland blir det frustrerande och i allra sämsta fall så blir det så att mitt tålamodsbrist skälper mig. Men jag ska låta det få ta lite tid. Jag ska försöka att inte ha så bråttom.
 
Idag har jag lärt mig använda verktyg för att bygga vår hemsida så småningom, jag har lärt mig att använda Photoshop och Acrobat. Förvisso bara en promille, men ändå. Min andra arbetsdag på mitt nya jobb.
 
Behöver jag säga att jag trivs som fisken?
#1 - - Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

Härligt! Har nog aldrig sett någon träna inne på toaletten hihi :)

Svar: Funkade ypperligt! ;.)
Katharina

#2 - - Anonym:

Bit ut de trista ordet "tålamod" mot Uthållighet ! Så vet du att du fixar det som kräver kraft... tid.. hur lätt som helst💪

#3 - - Anonym:

Bit ut de trista ordet "tålamod" mot Uthållighet ! Så vet du att du fixar det som kräver kraft... tid.. hur lätt som helst💪

Svar: Sant! :-)
Katharina