Jag har passerat Tomten på Wilmers lista "Världens bästa personer"!

Jag har fått en utmärkelse idag. Den smäller högre än självaste Tomten! Det ni!
 
 
 
 
Wilmer (vår granne och kompis till Stina) fick sin dröm uppfylld idag genom att få följa med på jakt. På RIKTIG jakt med gevär och allt!!!
Fattar ni??!
 
  
Jag fick ett meddelande av Wilmers mormor där hon var ganska säker på att jag gått om självaste Tomten på hans lista om världens bästa personer!
Snacka om utmärkelse!
 
 
En harjakt i Regnsjö stod på vårt schema. Kl 07 samlades vi hos Per-Erik och stövarhunden Alma för en dag i skogen. Vädrets Gudar var inte lika tilllmötesgående, tyvärr.
Det regnade på tvärsen och blåste hit och dit.
Men eftersom vi har världens bästa pappa och jag har världens bästa make, hade han så klart packat med grejor till barnen så det skulle ha det så bra som möjligt. Just för att upplevelsen skulle bli så positiv som möjligt.
Jakt är ju inte alltid så där glamouröst med actioninnehåll. Den kan ju ibland vara rätt bister, kall och riktigt långtråkig.
 
 
 
 
 
 
 Men med en varm eld, smakig matsäck och trevligt sällskap så kan det bli en helt förträfflig dag i skogen.
Jag hoppas och tror att barnen fick en spännande jaktdag i varje fall och att det kanske t o m gav mersmak!
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Barn, Jakt, Jägare Jakt