Härliga höst!

Det blir nästan tjatigt, men hörni, vilken höst vi har! Jag kan inte minnas när vi hade en sån här makalöst vacker höst sist? Ta bara september... den värmen som kom tillbaka. Lite för varmt för oss semptemberjägare, men ni som känner mig vet också att jag avskyr att frysa så värmen är alltid välkommen!
 
 
Så även om jag föredrar värmen så njuter jag lika fullt av hösten. De här krispiga mornarna när Yosh och jag går ut och möter ljuset. Underbart! Igår hade vi -3 och det var långkalsongdags! ;)
 
 
 Jag kände mig lite grann som en "08-ing" när första snön kommer, igår morse. (Förlåt alla mina Stockholmsvänner ;)
Men ni vet när kylan plötsligt kommer och man har tänkt flera ggr att det är dags att gå igenom vintergarderoberna för att se vad barnen fortfarande kan ha och vad de vuxit ur...
Det blev lite hopplockat av diverse. Men eftersom jag har världens bästa barn, gick det med på att den här mamman snurrade omkring i alla möjlig garderober och plockade ihop lite smått och gott. 
 
 
 
 
 
 
Att få en stund i skogen med min Bruna Bästis är ofta lösningen på alla grubblerier man har hunnit samla på sig under en arbetsdag. Jag älskar att fylla på mina depåer med en promenad i skogen. Nu bjuder ju naturen på en färgsprakande palett av höstens kulörer. Som jag njuter!
 
Igår eftermiddag hade Ester en tid hos optikern. Jag fick med mig en nyfiken lillasyster dit också... På vägen hem vid 18-tiden så var det ett sånt makalöst vackert ljus nere vid Ljusnan, så vi var bara tvungen att stanna till och njuta av det vackra!
 
 
 
 
 
 
 
Härliga höst! 
Nu är det snart dags för mig att väcka upp mina små pärlor till döttrar. Pappan är borta på jaktreportage (jo, jag är lite avundsjuk) så vi myser på i vår lilla tjejkvartett. Till helgen fyller vi på kvartetten med vår stora tjej. Ebba kommer hem!!!
Som vi alla längtar!
 
Hörni, jag uppmanar er att se er omkring idag. På vägen till jobbet, dagis, fritids, affären eller vart ni nu är på väg, lyft blicken och se dig omkring och njut av allt det vackra! 
Jag lovar att dagen blir ännu bättre med en positiv början.
 
Kram på er!
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Barn, Hösten, Vorsteh, järvsö
#1 - - Susanna:

Vilka underbara höstbilder :)

Svar: Tack! :)
Katharina