We just got merried!

Ja... vart ska jag börja? Känslan är fortfarande lite overklig. För oss känns det som en dröm. Vårt bröllop blev precis så där lyckat som vi hoppats på. Som en saga för oss!
 
 
Men jag må säga att det här var återigen ett test. Alltså mina nerver??!
 
 
 
 När vi gjordes iordning hos Syrran & Jag av Anna o Malin, så höll jag på att bryta ihop flera gånger! Jag fick stålsätta mig gång på gång. Jag tänkte "Vasaloppet". Va fan??! Jag har ju klarat En Svensk Klassiker så jag borde ju klara det här också??!
Droppen för mina nerver var när himmelen öppnade sig strax efter kl 15. Vigseln skulle äga rum kl 15:30...
 
Vi släppte av Hanna vid kyrkan (min toastmadame och tärna) eftersom hon skulle styra upp lite tillsammans med Peter (toastmaster och bestman). Ta emot gäster och dela ut program.
 
Alltså... om jag hade haft ett pulsband på mig då... 
 
Camilla (min andra tärna) kände att hon behövde en "Jäger" så vi hoppade in på Bergsotellet i väntan på att de sista minutrarna inför vår entré skulle gå.
 
 
 
 
 
 
Här står bruden och hennes tärna och hänger i baren...
Jag hoppade över Jägern. Jag hade en liten slatt bubbel i mitt glas i bilen som jag sparat som en extra liten lugnande effekt precis innan min ingång.
 
 
 
Vid det här laget var det riktigt tuff. Nära nog att jag hyperventilerade. Min stora fasa var ju att jag skulle bli så känslosam och "fulgrina" mig igenom hela vigseln. Jag ville så gärna bara njuta, se glad och avslappnad ut och bara vara närvarande i stunden.
Regnet slutade kl 15:20!
 
 
Att möta upp mina tjejer var också jättetufft. De var ju sååå fina! Rebecca hade gjort ett fantastiskt fint jobb med alla tjejernas frisyrer!
De i sin tur drog efter andan när de fick syn på mig;
"Åh, mamma! Du ser ju ut som en prinsessa!" Gissa om jag blev poppis hos Stina?
 
 
Vi hade ju också planerat en lite speciell ingång. Lite för att jag har så svårt för att de ska bli så himla allvarsamt i Kyrkan. Det här var ju en glädjens dag!
Tjejerna gick in till Mendelsons klassiska ingångsmusik. När de väl kom fram till altaret, bröts musiken tvärt och böts ut mot Pharrell Williams låt "Happy".
Tjejerna dansade ner tillbaka emot Kyrkporten och med sig tog de några av mina närmaste vänner.
Så möttes vi upp och dansade tillsammas fram till Johan och grabbarna.
 
Jag höll!
Jag höll mig ifrån att "fulgrina"! Jag kunde njuta under hela ingången och bara ta in stunden. Så underbart!
 
 
Men jag brast när tjejerna sjöng för oss. Jag har ju inte fått veta något alls kring vigseln efter ingången. Johan har planerat det hela. Så när Ebba, Ester, Malin och Stina framför "En del av dig" som Johan skrivit till mig (!!!), ja då kunde jag inte hålla tillbaka mer.
Där trodde man ju att det var slut på överraskningarna...
 
 
Icke! När vi ska gå ut säger Prästen; "Nu ska ni lyssna noga för nu skall brudparet gå ut till toner av Katharinas brudmarsch som brudgummen själv skrivit."
Herre Jösses, vilken man jag har? Där kom tårarna igen. Fast inget fulgrin, det bara rann lite så där snyggt, helt enligt plan. ;)
 
 
 
 
Vilken känsla!
Vilken lycka!
Vilken kärlek!
 
 
Efter vigseln blev det fotografering med barnen och brudföljet. Därefter åkte Johan och jag med vår fotograf Linda Dahlqvist för lite andra bilder.
 
 
Festen hölls på Viks gamla skola. Mycket trevligt och våra toastmasters gjorde ett helt förträffligt bra jobb!
När vi var framme vid brudvalsen hade jag önska att få dansa till "Hälsingevalsen". Men när bandet utlyser att det är dags säger sångaren att det blivit lite ändrade planer. För en nanosekund spänner jag ögonen i honom eftersom jag blev så besviken. Jag ville ju ha "Hälsingevalsen"...
 
Men då säger han att vi skall dansa till en brudvals som brudgummen skrivit till sin brud. "Katharinas brudvals".
Alltså??!
Helt underbart! Han är ju makalös!
Vi åkte hem ganska snart, kring midnatt, men har hört ryktesvägen att festen höll på fram till 04... 
Kul!
 
 
 
Dagen efter tog vi flighten till Koh Samui, Thailand.
 
 
 
 
Så här är vi nu och njuter som man och hustru! 
 
 
Det är lågsäsong här nu och det märks verkligen! Bungalows som gapar tomma, väldigt lugnt på stränderna. Precis så som vi ville ha det. Vädret har hittills varit jättefint. Okej, det muttras lite ifrån min man (hi hi) att det är lite för varmt... någonstans mellen 28-35 grader har det varit.
Ikväll kom första skuren när vi satt på en restaurang på stranden. Men den varade i 10 min.
 
 
Så vi har det oförskämt bra och vi njuter - massor!
Vi har ännu inte fått några bilder ifrån våra fotografer, dessa bilder har jag "lånat" ifrån mina vänners Instagram och fått skickat till mig via messenger av vänner. Så dessvärre måsta jag nog får återkomma och bomba ner er med mera bilder ifrån bröllopet när de väl kommer. 
 
Sen måste vi återigen få tacka alla vänner för att ni kom och förgyllde vår dag! Vi måste också få tacka Peter och Hanna som gjorde ett fantastiskt jobb och som har hjälpt oss massor ända fram till dagen D. Jakob som stöttat och varit vid Johans sida som bestman och vän.
Camilla - min allra bästa och äldsta barndomsvän som fanns vid min sida som tärna.
Carro - vår älskade granne som skött all inredning och där vi övriga fått inse vikten av att hålla sig till "vitt å krispigt".
Våra kära föräldrar - Tack för allt slit ni lagt ner med framför allt maten!
 
Sist men långt ifrån minst - våra döttrar som så modigt och avslappnat tog sig in i Kyrkan och hjälpte lillasyster fram på en kickbike. Som framförde så vackra sånger och som bara är helt underbara!
Jag skulle kunna hålla på i evigheter och tacka var och en av våra gäster, men det skulle bli ett väldigt långt inlägg då...
 
Vi är så tacksamma för allt ni gjort för oss!
Tack!
 
Herr & Fru Olsson
 
En kommentar publicerat i Bröllop
Taggar: Brud, Brudgum, Brudklänning, Järvsö Kyrka, bröllop
#1 - - JUNITJEJ:

Wow, vilken vacker brud du var!

Svar: Tack! Vi fick ett drömbröllop! :)
Katharina