Lyllo mig!

Oftas så innebär jobb på bortaplan en smula ångest. Den här gången hade jag tur! Höstlov och två av våra döttrar spenderar några dagar nere i Stockholm samtidigt som jag är nere och jobbar! Det är sånt som man kan kalla för förena nytta med nöje!
 
 
 
 
Ett besök på det Kungliga slottet och på Fotografiska har vi hunnit med efter mina arbetsdagar.
 
 
 
 
 
 
Fotografiska har öppet till 23 vilket passade oss ypperligt! Jag kan varmt rekommendera ett besök. Vissa utställningar var dock riktigt gripande där man gick ut gråtandes, där speglade man barns sovplatser... flyktingbarn ifrån Syrien. Jösses, så det grep tag om mitt hjärta. Må detta grymma krig ta slut! Inget barn ska behöva ha det så. Inget barn i hela världen ska behöva lida för de vuxnas korkade agerande!
 
 
Jag önskar jag kunde delta i helgens "Järvsö Skramlar", dessvärre är jag bortrest på annat sedan länge planerat (vet att det i sammanhanget låter otroligt klent) men jag uppmanar verkligen alla andra som är hemma i Järvsö i helgen att besöka vår vackra Kyrka och delta i insamlingen för att åtminstone försöka bidra lite till en drägligare tillvaro för de flyktingar som anläder.
Så kom till Järvsö Kyrka på söndag kl 18. Har jag hunnit hem till dess är jag given!
 
 
 
 
 
 
Vid besöket vid vårt Kungliga slott insåg jag att jag kan på tok för lite om Sveriges historia och monarki. Jag kommer definitivt att läsa på. Jösses, så intressant!
 
 
 
 
Jag är otroligt tacksam över att dessa två tussar ville umgås med mig och liksom tvingade mig att göra annat än att jobba när jag är i Stockholm. Man tar sig varken tid eller prioriterar det när jag är här själv.
Synd. Jag kanske blir bättre på det nu?
 
 
 
 
 
Det är en otorolig nationalskatt vi besitter med det Kungliga slottet. Har ni inte besökt det så gör det! Fantastiskt vackert och otroligt intressant med all historia.
 
 
 
0 kommentarer publicerat i Familj
Taggar: Fotografiska, Höstlov, Kungliga slottet, Stockholm, kärlek