Sammanfattning av HK Game Fair 2015

Så... då var det över. Nu kan vi knyta ihop säcken och summera årets upplaga av Höga Kusten Game Fair.
Jag ska försöka att bjuda er på ett axplock av bilder som beskriver mässan någorlunda. Men inget kan ju komma i närheten av en verklig upplevelse!
 
 
Dag 1 av 2. Vädret var ganska bra, inget regn förrän framåt eftermiddagen, så publiktillströmningen var på topp!
 
 
 
Under mässdagarna ser vi till att hålla en hög service till både besökare men också till utställarna. Ullis & Ebba körde ut fikavagnen och serverade kaffe, bullar och dricka.
Det uppskattades!
 
 
Mässdag nr 2 vaknade vi upp till ett fantastiskt väder!
 
 
T o m med Stina vaknade ganska tidigt för att på sitt sätt delta.
 
 
Vissa har ju en väldigt lös tand... 
 
 
 
 
Morgonen börjar med att se till så allt är i sin ordning igen för att öppna portarna till en dag med massor av aktiviteter och där allt skall klaffa.
 
 
Lycka är ju som 6-åring att få tillgång till hela mässområdet innan alla besökarna kommer. Stina hade världens tur som fick mysa med kompisen Ines som är dotter till Jonas som i sin tur är mässans ljud-Kung!
 
 
Tadaaa! Jonas i egen hög person i full action.
Han är lite som Lotta på Bråkmakargatan. Han kan nästan allt... ;)
 
 
De här två tussarna har också hjälpt till massor och varit superduktiga!
De har stått i Mäss-kiosken (diffade inte ett öre när vi gjorde dagskassan!!!), hjälpt vår maskot Bjarne att hitta ute på området, kört ut catering till utställarna och massa andra saker.
 
 
 
 
 
 
Ullis är ekonomichef och styr över alla kassor och kassapersonal.
Dessutom håller hon ordning på mig också. Det är ju inte alltid så lätt. :)
 
 
 
Kommersen var hög ut bland montrarna.
 
Årets kock 2014 Filip Fastén bjöd på matlagning och provsmakning!
 
 
 
 
 
Tyvärr hann jag inte smaka, men jag hoppas att jag får tillfälle till det en annan gång!
 
 
Lennart Sundwall (HK Game Fairs egna speaker) körde en intervjustund med några av mässans aktörer. Här med Jocke Smålänning.
 
 
 
Kramfors Ridklubb hade en riduppvisning med fantastiskt duktiga ryttare och hästar.
 
 
 
Fikavagnen dag 2 var lika populär som dag 1.
Jonas och Ebba servade varma och svettiga utställare.
 
 
 
Den här dåren... shit, alltså. Jag fick så ont i magen varenda hopp. Jag var tvugnen att vända mig om när han skulle landa. Jag vågade verkligen inte titta. Men det var otroligt uppskattat hos besökarna!
 
Ja, det här var bara lite av allt som hände under mässdagarna. Johan har filmat och fotat ganska mycket så det kommer upp fler och bättre bilder på hemsidan vad det lider.
 
Så - då var årets HK Game Fair över.
 
Jobbigt men så fantastiskt roligt!
Nu blir det en veckas jobb på mitt ordinarie jobb innan jag äntligen får lite sommarsemester.
Och på lördag är det dags för Vansbrosimmet.
 
Hur i all sin dar ska det gå då??!