Favoriter

Vilodag. Tid till eftertanke... GULP!
 
 
Tittar på gamla bilder och finner en skön känsla av sinnesfrid och glädje.
 
 
Jag behöver det nog lite extra nu, känner jag. Mina nerver far lite upp och ned just nu. Jag har intalat mig själv, helt galet, att jag inte är så nervös inför Vasaloppet. Att det liksom kändes värre inför Harsa Ski Marathon. Då hade jag ju en tid att jaga i kapp för att seeda upp mig i leden. Jag lyckades med det.
 
 
Nu ska jag ju "bara" ta mig i mål...
 
Ni hör ju hur galet det låter; "bara ta mig i mål..."
 
 
Jag finner styrkan och glädjen i mina älskade ungar. Vad vore jag utan dem? Vilken fantastisk tråkig vardag jag skulle ha utan alla "måsten" (som man ibland klagar över att man inte rikigt hinner med). Vi är en härligt stor familj med mycket humor och massor av råa skämt. Det är verkligen högt i tak i vårt hus och det märker man ganska genast när man gör oss ett besök. ;)
 
 
Så när mina nerver spelar mig ett spratt, så finner jag ro och sinnesfrid tillsammans med mina barn. Hitta på något skoj och lägga all träning åt sidan för en stund. Det behöver inte vara så märkvärdiga saker, inga dyra utlandsresor eller äventyr. Det räcker ju med att bara bryta av vardagen lite och få en pratstund i soffan eller kanske bara stanna till i hallen när man kommer hem efter jobb och skola, sätta sig helt sonika ner på mattan efter att man tagit av sig ytterkläderna, och ta en paus med barnen innan matlagning och måsten.
 
 
Barnen är så fantastiska! Vilka energikällor! De har så mycket att berätta. Jag älskar verkligen när de delger mig hur deras skoldag har varit och när de liksom (som 10-12- åringar gör) pratar på sitt sätt med en massa;
"Hon ba... jag ba... å då ba... vi ba..."

Det kan vara jättegrejor där man berättar att "hon sa att han var..." och "vi ba undrade va hon menade..." och "så då gick vi därifrån ba... " i en 10-årings och en 12-årings liv kan det här var en jättegrej! Det är underbart att få dela det med dom.
 
 
 
Åh, jag blir alldeles varm i kroppen från känslan av kärlek till barnen!
 
 
Kvällen kommer återigen spenderas i backen, Pärlan bakom huset. Det behöver jag. Jag behöver tanka lite extra nu, fokusera på att hålla nerverna i schack och bara insupa känslan av sinnesfrid. Jag har 3 träningspass kvar nu. Sedan är det bara vila och uppladdning kvar...
 
Jisses...