Min bror och jag...

Julens sköna dagar fortsätter och jag njuter av varje ledig dag! Jag hoppas att ni gör detsamma? På juldagen kom min kära storebror med familj för att "jula" vidare lite här i Järvsö. 
 
Eftersom de bor strax utanför Västerås så måsta man ju få upp dem i Järvsöbacken och testa hur vi Järvsöbor lever till vardags! ;)
Min brorsa har inte stått på ett par slalomskidor på minst 15 år. (Hans ord medan jag tror att det är mycket längre än så...)
 
 
Stinas kusin Erik har aldrig stått på ett par slalomskidor.
 
 
 
Min fina...
 
 
 
Men det har Stina. Hon har förvisso varit lite "fessig" men i år har det släppt och hon bad själv om att få åka i norrbacken med pappa! Bara den riktiga snön kommer så kommer nog underlaget göra det ännu lättare för henne att åka i de stora backarna. Just nu var det lite isigt på sina ställen och då kan det ju bli lite läskigt och modet svikta lite.
 
 
 
 
Erik kämpade på. Mycket att hålla reda på, skidor som far hit och dit...
 
 
 
Ester och jag åkte upp på sydsidan och möttes av en makalöst vacker vintersol. Det är bra vackert här i Järvsö. Jag skulle inte kunna bo någon annan stans! När Järvsö visar upp sin bästa sida blir man lite stolt och mallig inför alla turister som valt att fira jul- och nyår här. "Japp, det här är Järvsö det. Välkomna ska ni vara. Njut av vår vackra bygd!"
 
 
 
Brorsan kändes lite som tagen ur Sällskapsresan... Innan vi åkte upp i liften frågade jag förvånat vad i helvete han hade i händerna??! 
"Vaddå? Det är ju mina vantar!"
Ja, jävlar...
 
 
Han var ju otroligt nöjd över sig själv och sin skidåkning.
 
 
Farmor gled också ner för pisterna.
 
 
Cissi stod på sidan om och höll ställningarna. Nästa gång har hon sagt att hon också ska åka. Ja, jag tror minsann att jag hörde att hon t o m lovade.
 
 
 
 
Alltå de här två...
 
 
Kvällen avslutades med härlig samkväm med lite musik och sång. Jag älskar Cissis inställning, hon sjunger så gärna glatt och med inlevelse. Sen skiter hon fullständigt i vilken tonart som spelas. Hon kör sin egen! Jag bara älskart!
 
Nu ska vi fortsätta njuta av julen. Hoppas att ni gör detsamma!
 
God fortsättning på er!