"Hyffsad eftersvettning, va?"

Fick en fråga för någon vecka sedan ifrån ett par kollegor på jobbet...
 
"Jo, skulle du kunna hjälpa oss lite? Komma igång lite grann?"
 
Mäh? Trodde väl aldrig att de skulle fråga? HA HA HA! Jodå, Carro, en av deltagarna, har tränat med mig förut och gjort fantastiska resultat. Lotta och Pernilla däremot har inte träffat mig på gymmet förut.
 
Ni ska veta att Judit ångrade sig när hon inte hade tagit med sig träningsväskan idag. Ni vet, allt för att få njuta av andras plåga och smärta. Hon känner till den där resan som man går igenom...
 
 
"Näeee, men va??! Åh, om jag hade vetat det, då hade jag ju tagit med mig träningskläderna ja å ra??!"
 
De kämpade på bra tjejerna. Vi körde 10 min uppvärmning för att sedan gå på med lite tuffare konditionsträning.
 
Under tiden stämmer jag av så allt känns bra och frågar Carro om det känns bra.
 
"Jaaa, då! Det går så bra så!"
 
Efter ytterligare 10 min ställer jag samma fråga varpå Carro svarar liiiite för käckt och överdrivet;
 
"Jaaaaaaaaaaaaaa då, det går så bra sååååååååååå!"
 
Sista intervallen hoppade hon över, muttrade över sig själv och tyckte att det var äggvitornas fel. (Dagens intagna frukost???)
 
Men hon gjorde det verkligen JÄTTEBRA! 
 
Sedan gick vi över på styrkan. Det är nu jag märker att Pernilla är närbesläktad med allas vår Judit. Hon liksom bränner av dråpliga uttryck när man minst anar det.
 
"Happ, nu fick man ju verkligen det bevisat att jag har ungefär noll magmuskler!"
 
 
Vi nästa omgång så utbrister hon på det bredaste gävlemålet;
 
"Näe, fy... där dog mina magmuskler på riktigt!"
 
 
Sen var det dags för lite bröst också. Det var många stön och stånk med de gjorde det fantastiskt bra!
 
Pernilla slänger en snabb blick i backspegeln i bilen på väg tillbaka till kontoret efter duschen;
 
"Åh, hyffsade eftersvettningar nu du!"
 
 
 
Bra kämpat idag! Kul, nu laddar vi om till nästa gång! :)