Excellent morsdag. :)

Igår firades det på många håll i vårt avlånga land. Så även hemma hos oss. Alla mammor i olika åldrar firades på olika sätt. En del med pompa och tjohej, andra lite mer försiktigt. Vi är nog så där "lagom-Svensson" i vår familj. Men vi firar alltid mor- och farsdag. Jag tycker verkligen att det är värt att fira!
 
Från min fina Ester.
 
 
Tänk att få vara förälder, tänk att få den gåvan att vara en ledsagare för en annan varelse. Tänk att den varelsen förhoppningsvis litar och känner förtroende för sin vuxna ledsagare. Men jag hoppas att alla barn OCH föräldrar känner kärlek till varandra och visar den. Vem kan få nog av det??! Pussar och kramar kan man inte få för mycket av! Dessvärre kommer man till en viss ålder hos barnen då dessa pussar och kramar inte är lika poppis längre... :/
 
Från goa Malin.
 
 
 
 
Blev uppvaktad av Mannen också, fast inte med handgjorda saker då... vackra blommor och en flaska Champagne. Helt i min smak! Denna skall jag spara för att avnjutas när värmen kommit tillbaka igen.
 
 
 
 
Sen har vi denna stiliga gosse som var på sin första utställning i Östersund igår! Matte var lite pirrig här på hemmaplan. Det blev lite för tajt för mig att haka på eftersom jag kom hem ifrån Danmark i lördags em och då åkte delar av familjen upp med denna snygging för en bedömning:
 

"Harmoniskt byggd. Långt torrt maskulint huvud. Mycket bra över- och underlinje. Harmoniska vinklar. Bra ben och tass. Något brant kors. Parallella vägvinnande rörelser. Bra hårlag. Bra temperament."

Kvalitetspris: Excellent