God fortsättning!

Julaftonen är över. För den här gången. Fast - vi har ju lyxen att fira en gång till! På nyår så kör vi julafton nr 2! Lyxigt va´? Då får vi liksom njuta dubbelt så mycket!
 
Just nu fortsätter vi att njuta uppe i Storsjö!
 
 
Vi blir bortskämda av mamma. Alla blir lika bortskämda. Det har sina fördelar, men också sina nackdelar... tapeter ramlar ner och brandlarm utlöser sig p g a en viss oblans i tarmfloran hos en del av oss gäster...
 
 
För att bota obalans i tarmfloran och rastlösheten hos mamman, tog vi oss en promenad runt Storjö innan Kalle Anka, Tomten och paketöppningen.
 
 
Tomten kom på skoter igår. Dom har visst gått ifrån renarna här uppe. ;)
 
 
I morse vaknade vi till kalla grader. Nästan 29 grader. Jag som har fått nya fina CRAFT-byxor i julklapp som jag hade tänkt inviga i skidspåret idag. Det blir tvångsvila helt enkelt. Men jag får brottas lite med mig själv och inse att det är bra med lite extra vila... 
 
 
Men vi är minst två i den här familjen som trots kyla måste rastas... lite pga av ovan nämda tarmflora men också lite pga av träningsabstiens. ;)
 
 
Det var bara -25 när vi gick ut och busade, Yosh och jag.
 
 
 
 
 
Det bet fint i kinderna och vi blev båda lite frostiga i pälsen innan vi gick in igen. Jag får helt enkelt ge mig lite till tåls vad det gäller träningen och nöja mig med lite bus och lek med min galna vorstehkompis.
 
 
Nu väntar vi på juldagsmiddag och att bli ännu mer lite bortskämda av mina föräldrar. 
 
 
Det är inte bara vår familj som blir borskämda. Det här är en helt vanlig syn ifrån mammas köksfönster. Nu travar rådjuren fram och tillbaka och väntar på eftermiddagens mål. Man skulle kunna ställa en klocka efter dom, så trogna är dom denna gård.
 
Näe, hörrni. Det här duger inte. Nu måste jag ju äta lite julmat!
 
God fortsättning på Er ALLA!