Blodomloppet och nytt pers för Ebba!

För en tid sen fick vi en inbjudan av bästaste grannen Lina att vara med i Blodomloppet. Perfekt för Ebba att pressa sig själv lite extra, tänkte jag.
 
Jag anmälde oss och bestämde att jag och Ebba skulle ta 10 km-rundan.
 
Det skulle innebära nytt rekord för henne. Tidigare har hon sprungit drygt 8 km.
 
 
Här är gänget! Startklara och laddade! Ullis, Ebba, Jag, Emelie och Lina.
 
 
Uppvärmning! Ebba hade själv satt upp ett mål att ta sig runt 10 km under 60 min. Jag sa åt henne att hon skulle ha som mål att orka springa 10 km och komma i mål.
 
 
Mitt mål var att hålla tillbaka och inte spurta iväg och låtsas som om min surinflammation i höften var läkt... Det var JÄVLIGT tufft ska jag säga. Benen gick lätt och jag kände att jag hade massor kvar att ge. Ebba surna till på mig lite då och då när jag var lite för långt fram... Sorry, gumman!
 
 
MÅLGÅNG= 55 min 31 sek!!! STORT, STORT Grattis till dig, Ebba! Så jäkla bra gjort!!!
Första gången hon springer 1 mil och gör det på en jättebra tid! Hatten av för dig, Ebba!
 
 
Vilken underbar kväll med perfekta väderförhållanden!
 
Tack alla som var med i vårt lag och ännu en gång STORT grattis till dig Ebba!