Philadelfiaost... eller näe.. kyrka??!

Morgonträning.
 
 
8 km löpning. Brukar vanligtvis vara väldigt fokuserad. Inte så pratsam... eller jo, jag pratar ju en del men Ebba brukar mest be mig ... hålla käften! Men hon har jobbat upp formen nu och kan prata mellan varven och t o m skratta lite. Ja... nästan njuta!
 
 
Idag... (skrattar, som Stefny skulle sagt - inombords) så när vi nästan var hemma igen efter morgonens träningsrunda, så passerar vi ett stort gult hus på vänster sida, även känt som "Filadelfia-huset".
 
Ebba är fortfarande väldigt positiv och springer med lätta steg och så;
 
"Tänk.. här har dom gjort ost!" Ebba pekar på det gula huset.
 
"Va? Haråm?" säger jag, och höjer ögonbrynen och jag tänker; "har dom verkligen det... va?"
 
"Men alltså vaddå?!" säger jag och tittar på Ebba för att få en förklaring.
 
"Ja, dom har ju gjort ost här förut. Du vet... Philadelfia-huset... Philadelfiaost!" hon tittar på mig precis som om att jag är huuuuuuuuuuuur korkad som helst, dessutom med en djup suck.
 
"Mäh??! Äru knäpp??! Det är ju en gammal kyrka!!! Filadelfiakyrkan!"
 
"Va??! Äre??! Men Guuud, jag har ju alltid trott att det var ost liksom.. aaa... du vet Philadelfia..."
 
 
 
HA HA HA!!! Älskade unge!!!