Harjakt.

Sitter på tåget hem ifrån en arbetsdag i Stockholm. En bra dag.
 
Måste erkänna att jag är en smula sliten ändå. Harjakt tär på krafterna. Varför vet jag egentligen inte. Inte alls lika mycket fysik rörelse som t ex ripjakt i fjälls. Men jag skyller på den gamla klyschan; "All friskluft... "
 
 
För att summera helgen skulle jag egentligen behövt lika mycket tid som spenderades i skogen, egentligen. Så därför gör jag det i stora drag och sammarfattar det hela som väldigt lyckat på många sätt!
 
 
Jag fick en inbjudan av Gävleborgs Stövarklubb att få prova på harjakt tillsammans med mina kära jaktkamrater som jag tog jägarexamen tillsammans med uppe i Hallen, Jämtland i våras.
 
En liten reunion.
 
 
Vi träffades fredag kväll för en samling kring 20-snåret hos ett fantastiskt härligt par, Sigge & Anette, som öppnade sitt hem för oss!
 
Jakten skedde under Anders Örtbys ledning tillsammans med de duktiga stövarhundarna, Strix, Binna och Robban.
 
 
Det var som om tiden hade stått still i dessa 6 månader som gått sedan vi skiljdes åt. Alla var precis den samma som sist. Lika underbart att träffas och jag hoppas att vi kan fortsätta att träffas genom vårt gemensamma intresse, jakt i olika former!
 
 
Christian hade också turen att få testa harjakten fullt ut!
 
 
Vi bjöds på en otrolig helg med en massa jakttimmar i skogen, bastu, samkväm, god mat och många, många goda skratt!
 
Den här helgen lever vi länge på! Vi har tankat kroppar och knoppar med ny härlig energi och jag hoppas att vi snart kan sno ihop en trevlig jaktupplevelse tillsammans igen!
 
Tack till Sigge & Anette, Anders & Karin, Gävleborgs Stövarklubb för en helt fantastisk helg!