Spensthopp," tusingar" och magträning!

Det är bra ljuvligt att vara igång igen om än i en liten skala.
 
Jag har dessutom haft sällis i två dagar av mina goda grannar, Lina & Carro.
 
 
Vi körde löpning på elljusspåret först för att slipa lite teknik, backträning och konids. Lina & Carro gjorde ett jättebra jobb!
 
Och ja - jag sprang bara 15 min (okej 47 sekunder över tid), höll en låg nivå på steget och tog det lugnt! Jag tog t o m cykeln till elljusspåret medan de andra fick springa eller köra PW.
 
Duktiga jag! :-)
 
 
Efter löpningen så körde vi en del styrkeövningar i trädgården till alla grannars glädje och hejarop!
 
Efter passet så bjöd Carro oss på en ny liten övning...
 
"Kom igen nu, nu simmar vi! Simma! Simma!!!"
 
Det var nästan så jag kände mig lite som Doris i "Hitta Nemo". :-)
 
Idag började vi dagen på Strandvallen. Jag bjöd med mina adepter på lite nya löpupplevelser.
 
Jag behöver träna spensthopp för att bygga upp löparmusklerna lite, sånt suger rätt bra faktiskt.
 
 
Fortfarande tejpad men det fanns absolut ingen som helst tillstymmmelse till smärta! GILLART! Jogg på långsidorna och spensthopp kortsidorna. Bra träning!
 
 
Sen körde vi "tusingar", dvs 1000 m i ett högt och jämt tempo. 4 st såna och där emellan magträning.
 
Det sög fint...
 
 
Det är ju helt fantastiskt underbart att börja dagen så här! En härlig genomkörare som smakar fint i kroppen. Jag hoppas att mina medpassagerare på träningståget tycker detsamma!
 
Imorgon blir det ett lugnare pass för min del. Det gäller att vara försiktigt nu när jag ÄNTLIGEN är på G igen!
 
Trevlig lördag kväll på Er!