PLUMP!!!

Det här är något som borde upplevas av de som inte fått uppleva detta tidigare. Jag ska göra ett försök att beskriva denna upplevelse för Er, men jag förvarnar er redan... det är svårt att återge känslan, allt tok och alla galna kommentarer.



Det här kortspelet är något som levt som en tradition i vår familj länge. Vid alla högtider, semestrar etc så spelar vi Plump. Huvudpersonen i detta sällskapspel är...



TADAAAM!!! MORMOR!!! Att spela med henne är fanimej värre än Rysk rollette! Man tror att man har läget under kontroll, har räknat sticken ordentligt... sen smaschar hon till och säger; "FEM!!!" ... på skitkort??!



Så raserar allt! "Hur fan tänkte du nu??!"

"Ja... ja, men... alltså?!"



Under kvällens omgång upptäckte jag till min FASA att mitt egna kött och blod i form av Ebba, är stöpt i samma form som mormor. Hon spelade också ett HELT ANNAT SPEL??!



Men jag kan lova Er gott folk, om Ni någonsin får chansen eller frågan, att få spela Plump med våran mormor, tacka ja! Det är en upplevelse utan dess like!

Tack, Mormor för att du delar med dig av ditt tokiga JAG!
#1 - - Ann:

Ja jädrar... Plump är ett av de bästa spelen.

Jag och mina vännnnor brukar spela det ofta och vi har åxå en "mormor" bland oss och det är INTE jag.