Sista julen

I år kommer det att vara svårt att hitta den rätta feelingen för att piffa inför julen.
 
Jag är annars ett riktigt "julfreak"!
Här brukar vi börja spela julmusik i oktober och alla adventssöndagar tänder vi högtidligt nästa ljus.
 
 
Vi bakar lussebullar, pepparkakor och gör julgodis.
Alla barnen har sina egna julgranar på rummen, ljusslingorna ska upp, julgranen kläs av alla barn.
 
 
Så har det alltid varit och barnen har precis som jag, älskat varenda sekund av julstök, julkalendermornar, lussebak och julklappsinslagningar.
 
 
 
Men i år kommer det att vara svårt att piffa och dona så till den milda grad som vi brukar.
 
 
Det kommer inte kännas lika meningsfullt att göra huset så juligt och ombonat som andra år.
 
Vi ska nämligen flytta ut allt, ALLT, verkligen ALLT vecka fyra.
 
 
Allt ska ut.
Varenda pinal.
Huset ska vara tomt!
 
Vi ska också flytta ut till vecka fyra.
Till vårt tillfälliga boende inför vår JÄTTERENOVERING! 😍
 
 
Julen kommer därför kännas lite som ett "okej-vi-kör-nu-men-sen-ska-den-bort" projekt.
Jag skulle vilja börja redan nu. Fy rackarns vad här skall slängas!
 
Åh, vi ska passa på att rensa ut gammalt skit!
Jag är ju en riktig hamster.
Jag har nog sparat allt från barnen när de var små.
Kanske inte allt, men mycket.
 
Varje dotter har en egen kartong med sina barnsaker sparade. Dessa skall få vara kvar så klart, men därefter vet i tusan...
 
 
Dessutom har vi jobbat sjukt mycket.
Hösten är ju vår "högsäsong" med alla jaktreportage och filmer.
Dessutom har vi plussat på årets produktion med en "liten" Jaktgala också...
 
Men känner jag mig rätt själv så kommer jag nog att slå på den där "julfreakskänslan" ändå.
Ge mig bara första advent så är det nog färdigt! 
 
 
Men jag måste säga att jag längtar sjukt mycket till att vi kan börja rensa ut allt gammalt skit och bara få riva i stort sett hela insidan av vårt hus för att få allt nytt!
 
Det kan därför hända att det blir en hel del såna inlägg framöver.
 
 
Ber redan nu om ursäkt för det.
6 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Husrenovering, Julen, Julmarknad, Julmys, Renovering, Tomten
#1 - - Lilla i:

Vilket härligt inlägg! Stämning, lite vemod och glädje på samma gång. Kul med renovering :)

Svar: Tack! :-)
Katharina

#2 - - Lise-Lott:

Det är alltid lite vånda innan pyntet kommer upp, men sen känns det bättre.
Vad spännande med renovering, det ska bli kul att följa!

Svar: Ja, det ska bli spännande! Hela huset skall ut och så in med nytt! :-D
Katharina

#3 - - jessica:

Ha ha, inte mycket att be om ursäkt för. Rensa är ganska skönt! Hoppas känslan infinner sej, blir roligare då=)

Svar: Ja, jag ser fram emot det hela med skräckblandad förtjusning. Men jädrar vad här ska slängas. Var så säker!!!
Katharina

#4 - - Anna:

Men Katta!
Det är ju världens chans till rensning! Börja pynta redan nu, och när ni pyntat klart och det mot förmodan finns några julsaker kvar, då lägger du dem i en kartong och skänker omedelbums till second hand. För det du inte pyntar med i år kommer du garanterat inte att pynta med nästa heller. Och läggs det ut på second hand nu är det alltid någon som hinner glädjas åt sakerna redan i år.

Under jul och nyår packar ni allt annat, och bland det sista som ryker så packar du ner allt julpynt. Klart och sorterat till nästa år!

Svar: Klokt och smart! Jag ska verkligen överväga ditt råd! Puss & Kram!
Katharina

#5 - - jennifer:

Vi är mitt upp i rensa för flytt här, två separata hem ska slås ihop till ett. Känns som man aldrig blir klar! Vi får som tur är flytta in i nya lägenheten nästa vecka och kan njuta av julstöket. Hoppas att ni får lite julkänsla där hemma endå! :)

Svar: Wow, spännande!!! Lycka till med allt det nya! :-)
Katharina

#6 - - Malin:

Vad härligt att rensa och få nytt och fint tills ni flyttar tillbaka! Jag försöker rensa få och då, men bäst vore ju att flytta ut allt.

Svar: Ja, det ska bli skönt!
Katharina