Säg hej till ponnymorsan!

Jag har hittills provat på en hel del nya saker och utmaningar.
 
 
Nu står jag inför ytterligare en ny utmaning.
Ett nytt kapitel skall skrivas in i mitt liv.
 
Ponnymorsa.
Smaka på den!
 
 
I lördags hämtade vi hem Stinas ponny Athena.
 
Och därmed skriver vi in vårt nya kapitel.
Nu skall det mockas, fixas med hö och kraftfoder, smörjas sadlar och träns, fixa hagar och boka hovslagare.
 
Säg hej till ponnymorsan!
 
 
Som om vi inte redan har att fylla upp dagarna med, tänker ni säkert?
 
Jo, absolut.
 
Men å andra sidan så vill man få något gjort skall man alltid fråga den som har allra mest att göra!
 
Man skapar sig tiden.
Man prioriterar.
 
För barnens skull!
 
 
Den här glädjen och lyckan som vi har fått sett i Stinas ögon är värt allt.
Att hon också får vara ett glatt och sorglöst barn,
som liksom spritter och bara är.
 
Utan tunga tankar och dålig självkänsla.
 
Idag när Stina och Athena gjorde premiär i ridhuset, satt gråten av lycka som en klump i strupen på mig.
 
Så klart var gråtklumpen gjord av glädjetårar.
Det jag fick se idag var magiskt! 
 
 
Klart som korvspad att Athena kommer att testa Stina.
Säkerligen å det grövsta. 
Hon är en ponny, det ska vi icke förglömma!
 
Men jag känner på mig att de här två kommer att hitta varandra.
De kommer att bli ett toppenteam.
Ett fint litet ekipage.
 
Athena betyder ju visheten och krigets Gudinna.
De kommer att kriga tillsammans!
💕
 
 
 
En kommentar publicerat i Häst
Taggar: Barn, Hästar, Ponny, Ridning
#1 - - Mia :

Idag så har jag sett familjen Olsson så så så lycklig och den som är mest lycklig de är deras underbara dotter Stina 💞💞🥰🥰. Dom förtjänar detta med en underbar ponny som var så så så jävla söt och Stina och athena dom kommer att ha så så så kul tillsammans i många år. Jag är så så glad för deras skul att dom hitta en super fin ponny till Stina 💖💖💖🙌🙏👌👍💖❤💞🥰 🐴🐴 många kramar i från Mia och Gurra 💞🥰🥰🐴😍😘😘

Svar: Tack Mia! <3
Katharina