Julkänsla

Nu börjar den infinna sig ordentligt.
Den närmar ju sig med stormsteg och dofterna, musiken, paketsmusslet, planeringen, logistiken hjälper till att hitta den rätta julkänslan.
 
 
Vi är rätt traditionsenliga i vår familj. Det ska vara som det alltid har varit.
 
 
 
Så även om tiden EGENTLIGEN inte finns, så ska det ju göras julgodis.
Det skall bakas lussebullar, det skall pyntas, spelas julmusik och julas å det grövsta!
 
 
 
Fast jag gillar det ju så det är ingen uppoffring direkt.
Jag vill också, precis som barnen, att det ska vara som det alltid har varit.
 
 
Fast i år har julstöket plussats på med en del andra åtaganden och uppträdanden.
 
 
Ester har varit Bollnäs Lucia med Estetprogrammet på Torsberggymnasiet.
 
 
Vilket framträdande!
 
Herre Jösses, säger jag bara!!!
(Nej, inte bara för att hon är min unge).
 
 
I afton körar hon bakom Linnea Henriksson.
Vem vet, nästa gång kanske det är hon som står längst fram och blir körad??!
 
 
Den yngsta har kommit hem ifrån en vecka utomlands med sin farmor. Vi är flera som har längtat efter henne!
 
Även om Stina har ringt FaceTime till Athena under tiden hon var på Gran Canaria med Farmor, så syndes det att de hade längtat väldigt efter varandra!
 
 
 
Idag blev det ett träningspass tillsammans med stallkompisen Goldie och vår stallägare, Maria.
 
Stina ser fram emot jullovet med massor av rolig ridning med sin ponny!
 
 
Jag ser också fram emot lite julledigt.
Det känns som om vi behöver det. En liten paus.
Hämta lite ny energi.
Lite stall, lite jakt, lite mys.
 
Hoppas att ni alla har fått lite julkänsla nu, om inte så ska jag försöka att teleportera över lite! 💚
 
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Christmas, Gotlandsruss, Hästar, Hästärbäst, Julen, Julgodis, Julkänsla, Julpynt, Lussebullar, Ponny, Ridning, Stall, julbak
#1 - - Malin Lorentzon:

De där godisarna ser allt riktigt goda ut! Vad är det för något? Julkänslan börjar sakta men säkert komma här med, men du får gärna skicka över lite. Julen är inte min favorithögtid...
Tack för en trevlig blogg!
Med vänlig hälsning,
Malin

Svar: Tack, vad roligt att du gillar bloggen! Det är chokladbollar med oreo och polkagriskross. Jättelätta att göra och väldigt populära!
Katharina