Hela ungen är full av magi!

Det är så lätt att man glömmer bort att stanna till och njuta av allt man har när livet liksom bara rullar på.
Men jag försöker att påminna mig själv om att livet är inte att ta för givet.
 
 
Inte heller lycka och välmående.
När jag ser Stina idag och jämför med den lilla olyckliga tjejen som 2016 hamnade i rullstol på grund av hennes skelettsjukdom, är det svårt att tro att det är samma tjej!
 
 
Det är tack o lov lätt att glömma bort all smärta, alla sjukhusbesök, operationer, morfinsprutor och Alvedon (som dessvärre fortfarande används nästan dagligen), när man ser henne idag.
 
När hon sorglöst åker till stallet med sina kompisar och tar hand om sin lilla ponny.
Den här lilla ponny som ger henne och oss så ofantligt mycket!
 
 
Vi hade ju så klart inte köpt en häst till Stina vid det här laget om det inte var för hennes sjukdom.
 
Man får tycka vad man vill om det, men när ridning, simning och cykling var det som fanns att välja på gällande aktiviteter och rehabilitering, så var valet enkelt!
 
 
Det har gett henne så mycket mer än bara träning och rehabilitering.
Det har gett henne nya, fina vänner som inte gör skillnad eller är snabbare än henne. (På hästryggen)
Hon är inte annorlunda, utan bara en helt vanlig "hästtjej" som alla andra.
 
 
Den här sommaren kommer att gå till historien i hennes liv som en av de bästa!
Vi har väl aldrig hört henne skratta så mycket med sina vänner som den här sommaren.
Vi har väl inte sett henne så här sprallig som den här sommaren.
 
 
Vi har väl aldrig sett henne utvecklats så mycket som den här sommaren!
 
 
Den här lilla ponnyn har verkligen gett henne ofantligt mycket på många olika plan.
 
Jag minns så väl en gång när hon efter en ridtur med Athena i början av sommaren sa:
 
 
"Vet du mamma vad som är så bra med Athena? Jag kan ha haft en riktigt dålig dag i skolan, men när jag rider så får jag något slags magi i kroppen!"
 
 
Det syns!
Jag ser den där magin som hon får i kroppen när hon rider.
Inte bara när hon rider.
Hela ungen är full med magi! 
2 kommentarer publicerat i Häst
Taggar: Barn, Gotlandsruss, Perthes Sjukdom, Pertheskid, Ponny
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

FANTASTISKT! Vilken underbart magisk gåva att få leva upp igen på det sätt du beskriver.

Svar: Ja, det är underbart att se henne nu! <3
Katharina

#2 - - Angelica Wåhlin:

Åh, så fint!

Svar: Tack!
Katharina