Påskharar, blå himmel och skidåkning - kan inte bli bättre!

Den här påsken kommer att gå till historien.
På flera sätt egentligen. Vädret är makalöst och oslagbart vackert och vi firar påsken hemma i Järvsö i år. Det var flera år sedan sist faktiskt. Oftast är vi uppe i stugan hos mamma i Härjedalen, men i år var det brorsans tur att fira påsken i fjälls. Det gör oss ingenting för vi har minst lika bra skoterspår och skidspår här som där! 
 
Men hörni, vilket väder??! Jag hoppas att resten av Sverige har lika vackert som vi har! Dessa soliga dagar behövs verkligen. Alla blir så mycket gladare och lättare i sinnet med lite sol på nästippen.
 
 
 
Vi har haft två små påskharar som har knackat dörr här i byn. Jädrar, vad godis de fick ihop!
Stina och hennes klasskompis Wickea, traskade iväg med "storkorgen" och kom hem med godis för en hel armé!
 
 
Här ska vi fira påsk traditionellt med sill och "pärer" (potatis), lilla nubben (hoppar jag helst över), ägghalvor, jansson och annat smask. 
Lite extra härligt att vår stösta tjej Ebba är hemma och är lite ledig ifrån Högskolan i Stockholm över påsken.
 
Som en del av er redan vet har jag tjatat på Mr.Perfect över att jag är superfrisk och borde få åka skidor utan att han har några åsikter om det.
Dragkampen har varit seg.
Han har, likt en skicklig åklagare, haft ett föredrag i hur korkad jag är som åker när jag inte riktigt är helt frisk.
Jag i min tur har försökt att få det att verka som om jag inte är förkyld överhuvudtaget. 
Han har hotat med att såga av mina skidor.
Jag har hotat med att sabotera hans skoter.
Så har veckans förhandlingar sett ut.
 
 
Men i morse...
Prisad vare Gud!!!
Då gav han sig. Jag tog mina skidor och brände iväg strax efter kl 06 när ljuset var på väg.
 
 
Det var helt perfekt!
Stenhårda, snabba spår. Klarblå himmel.
Bara jag och en massa orrar på myren som spelade för allt vad de var värda.
 
 
Jag njöt för varje stavtag. Kände mig urstark och pigg. Skidorna gick som två spjut i spåret.
Vilken lycka!
 
 
Efter två mil vände jag hem och hämtade familjen för en dag i Harsa.
 
 
 
 
Ebbas kompis Lovisa är också med upp nu är Ebba passar på att ta några dagar här hemma. Det är så exotiskt för Lovisa att vara i Järvsö. En RIKTIGT Stockholmare som har åkt längdskidor en gång tidigare i livet!
Så vi släpade upp henne till Harsa.
Ska man åka så ska man åka ordentigt! 
 
 
 
 
Jag är djupt imponderad över att hon fixade det så bra!
Jag är dessvärre rädd för att hon kommer att få en del träningsvärk efter den här dagen...
 
 
 
 
 
Imorgon tassar jag iväg igen. Jag måste passa på att njuta av de underbara skidspåren som är nu och av vädret.
Hoppas att ni alla njuter och firar lite ledigt med nära och kära.
Passa på att äta gott, mys i finvädret och älska lite extra! 💕
#1 - - JUNITJEJ:

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack! Glad Påsk! :-)
Katharina

#2 - - bylijo.se:

Vilka fina bilder. Glad påsk.

Svar: Tack! :-)
Katharina