Härlig jaktdag med härliga jägare!

Tänk vilken lyllo! Idag har jag varit och drevjakt i Stockholms Skärgård och träffat en hel hög med härliga jägare. Några känner jag sedan tidigare, några är helt nya bekantskaper. 
 
Ebba är en "gammal bekantskap" sedan en jakt i höstas.
 
 
Jag har en sån tur som får äran att träffa dessa härliga människor. Vi delar jaktintresset tillsammans och det är ett fantastiskt intresse som förenar på så många sätt.
 
 
Idag stod det drevjakt på rådjur på schemat. Fantastiskt kul och spännande.
 
 
 
Vilken dag vi fick. Ett par grader varmt och strålande solsken!
 
 
 
Efter en hel dag i jaktskogen är man rätt mör och hungrig. När jag kom till Waxholm Hotell, där natten skall spenderas, var jag både trött, lortig och hungrig. 
Jag frågade lite artigt i receptionen om de hade roomservice.
Nope, tyvärr.
-Synd, svarade jag och tittade ner på mina leriga jaktkängor.
Jag kände inte att jag riktigt passade in i den fina matsal som hotellet serverade sina maträtter i.
Receptionisten förstod min blick och sa att jag säkerligen kunde flirta med hovmästaren som var aningen svag för kvinnliga jägare, om jag inte kunde få roomservice trots allt.
 
På riktigt??!
Jag skojar inte om jag säger att det var länge sen jag åt en sån här god biff! Satan i min lilla gata, vad gott det var! Och vilken service!!!
 
Imorgon står det harjakt på schemat. Det ska bli så himla skoj!
Men först ska här sovas lite. I en säng med en härlig pälsfilt Jag kommer sova som en prinsessa!
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Jakt, Jägare