En härlig jakthelg i Herrgårdsstil

Helgen har spenderats på Uppsalaslätten med ett härligt gäng jägare! Vi har på flera sätt blivit makalöst omhändertagna. Jag hade äran att jaga tillsammans med Erik Falk för drygt en månad sedan i Uppland. Därefter fick jag och Johan en inbjudan att komma ner med Yosh och träna lite fågelsituationer på rapphöns.
 
 
 
Nu blev den här tilltänkta semsterhelgen lite annat. Ett lite större evenemang än vad som från början var tänkt. Men ack så rackarns trevligt!!!
 
Vi var ett gäng ifrån redaktionen på Allt om Jakt och Vapen som blev nerbjuden av Krusenbergs Jakt & Vilt som Erik Falk och Gabriella Larnebring driver tillsammans.
 
 
Titti Qvarnström hängde också på oss. En ny bekantskap men så otroligt ödmjuk och trevlig! Vi har skrattat så magarna krampat åt "Bill & Bull" (Erik Falk och Joacim Rickling).
 
 
Joacim är tydligen mer känd under smeknamnet "Snygg-bonden". Han medverkar i TV-programmet "Bonde söker fru" just nu. Jag har inte sett det programmet, så jag hade ingen aaaning om det.
Men jag blev det varse!
Johan myntade sig ett nytt namn och de (killarna) var rörande överens om att han minsann skall tilltalas "Snygg-Johan".
 
 
Visst fasen är han lite stilig ändå, min make? Nog kan jag gå med på att kalla honom för "Snygg-Johan", men jag tror att det blir svårt för honom att tvätta bort Mr.Perfect. Den stämpeln sitter rätt hårt...
 
 
Det här härliga gänget fick spendera två underbara dagar på de vackra jaktmarkerna kring Krusenberg Herrgård. 
Erik och Gabriella tog så väl hand om oss alla!
 
 
 
 
Vi sov och åt som kungligheter.
Don efter person helt enkelt! 
 
 
 
 
 
Nu har vi bestämt att vi ska styra upp ytterligare en jakt. En annan slags jakt. Något som liksom skiljer sig ifrån Herrgårdsjakten lite. 
Vi har därför bestämt att vi ska köra en "reunion" med fjälljakt på ripa i militärtält.
 
Jag lovar att rapportera!
 
Återigen ett stort tack till alla inblandade!
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Jakt, Jägare, Krusenberg Herrgård, Krusenbergs Jakt & Vilt, Mauritzwidforss, Widforss