Sju dagar kvar...

... hashtag jävla galenskap!
Satan... fan... urk... nu är det snart dags! Nu är det snart dags för årets Vasalopp 2017!
Jag vet inte vad jag tänkte med när jag anmälde mig förra året?
Jag veeeet ju att jag inte kommer att få åka i några spår i år heller.
Jag veeeet ju att nio mil är skitlångt!
jag veeeeet ju att det kommer att göra ont - överallt!
 
 
Årets uppladdning har väl varit allt annt än bra egentligen.
Jag har ju haft lite annat att tänka på och har verkligen lagt min träning åt sidan lite. 
Den har helt enkelt inte prioriterats överhuvudtaget!
 
 
Men mina timmar och mil i spåret har verkligen varit välbehövliga. Då på ett helt annat plan.
Men om det räcker ända fram till Mora?
Ja, det återstår att se...
 
 
Den här bilden är väl helt underbar? Den är ifrån gårdagens träningspass. Då harvade jag på i två mil. Idag körde jag tre mil.
Imorgon blir det ett kortare pass och sen börjar jag varva ner för att köra sista passet på onsdag och lämna iväg mina skidor till Mattias Tisan Lind som ska valla dom med superdupervalla!
 
 
I år blir det tredje året för mig att ställa mig i startfållan med 15799 andra.
Första året fick jag en förkylning från helvetet på onsdagen på Vasaloppsveckan. 40 graders feber på fredagen och åt mig hög på Ipren inför söndagen.
Jag hostade som om jag hade aspest i lungorna loppet igenom.
Men jag kom i mål!
 
 
Förra året kände jag mig stark och hade förberett mig väldigt bra. Jag var frisk och hade tränat bra, både i skidspåret och styrka på gymmet.
Jag kom i mål då också! 
 
 
I år vet i tusan... jag känner mig lite kluven. Jag åker själv för Johan gjorde väldigt klart för mig under förra årets Vasalopp att han inte åker något mer!
Så jag får harva mig fram helt själv...
I år ska vi också hedra Mora-Nisse med att åka i röda "mora-nisse" mössor. Det är 100 år sedan han föddes.
Jag har också köpt mig en. Vet inte om den kommer att hjälpa mig... men kanske?
Kanske Mora-Nisses ande ger mig lite extra skjuts? Bara för att vara lite schysst?
 
Men jag ber om era tankar och att ni håller tummarna för mig, hejar på mig och hjälper mig fram till målet.
Då skulle jag bli glad!
 
Håll tummarna nu!!!
2 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Mora Nisse, Mora Nisse 100 år, Träning, Vasaloppet2017, längdskidåkning
#1 - - Kristin Hylén:

Faan va grym du är🎉🎉 pga lite lite begränsningar för min del så kan jag inte köra hela Vasan, men tog mig igenom tjejvasan i lördags🎉 Sååååå trött!! Skall snart avsluta tjejklassikern med cyklingen. Med den träningen bakom dig så kommer du å fixa det i år igen🎉🎉grymt!!

#2 - - Kristin Hylén:

http://ikristinshuvud.blogg.se/2017/february/igar-dog-jag-en-smula.html

Svar: Tack för det! Jag hoppas verkligen att all träning räcker ända fram... :-)
Katharina