Bröllopstankar...

Idag är det 153 dagar kvar till vår bröllopsdag. Det känns kanske långt när man tänker etthundrafemtiotre... men jag ska säga att ibland så känns det på tok för lite! Tiden rusar fram.
 
 
Det är så många beslut att fatta. Jag är ju förbövelen född i vågens tecken!!! Fattar ni vad det innebär?
 
Ta bara det här med bröllopsresan... den punkten hamnade visst i mitt knä.
Som jag har googlat, grubblat och funderat. Vägt fördelar mot nackdelar och försökt samla så mycket fakta jag kunnat.
 
De som känner mig vet väl hur jag känner för långa flygresor. Eller flygresor överhuvudtaget...
Våra tankar har nog nog snurrat runt hela vårt jordklot i möjliga destinationer, men fått avslag för att det har varit för långa flygresor.
 
Men nu är vi nära ett beslut.
Koh Samui, Thailand.
 
 
Vad tror ni om det?
Lång flygresa, jag vet, men ändå inte 20 timmar eller så! Dessutom kommer vi ju till ett tropiskt land med underbara stränder.
 
 
Jo, jag vet att det snackas om regnperiod i augusti, men jag har googlat på det också. Koh Samui tillhör den östra delen och drabbas inte samtidigt som övriga delar i Thailand av monsunregnen. Visst kommer det med all säkerthet att regna lite, men det gör inget. Det är ju varmt ändå och det är ett tropiskt land. Det är ju rätt vanligt i såna länder med en skur om dagen.
 
Vad tror ni? Någon som varit där? Bra? Dåligt?
 
 
Han! <3
Min trygghet.
Min stora kärlek.
Mitt allt!
Han som ska bli min man!
 
 
Jag ser fram emot vårt bröllop något makalöst. Men det kan hända att ni får stå ut med ett och annat inlägg med funderingar och grubblerier innan självaste bröllopsdagen.
 
153 dagar and counting...
4 kommentarer publicerat i Bröllop
Taggar: Bröllop2016, Bröllopsplanering, Bröllopsresa, bröllop
#1 - - Carina:

Hej
Jag har inte varit just där i Thailand men har hört (av en tjej som åkte ofta på sommaren) att det är på den sidan av Thailand det är bäst om man åker på sommarhalvåret. Min erfarenhet är att det regnar 1-2 timmar sen är det sol igen.
Thailand är underbart!! Satsa på det!

Svar: Härligt! Det låter bra och stämmer med allt som jag har googlat mig fram till. Slår nog till nu i veckan och köper resan! :)
Katharina

#2 - - Veronica Wallgren:

Gud vad roligt! Vår plan var att vi skulle gifta oss till sommaren men vi valde att sätta planerna på paus då vi blev gravida istället :) Så vi har tänkt att gifta oss om två år istället :)

Svar: Grattis till graviditeten!!! Då har ni ju bröllopet att se fram emot senare, som en familj! :)
Katharina

#3 - - Erling :

Koh Samui är underbart,vi var där 2006. Det bästa på hela vår resa runt i Thailand. Inga byggnader får vara högre än palmerna. Flygplatsbyggnaderna hade inga väggar, bara tak.

Svar: Men då så! :) Då blir det nog Koh Samui för oss. Flygresan får vi helt enkelt stå ut med.
Katharina

#4 - - Therese:

Japp, har jobbat i flygbranschen och fick resa vid lågsäsong så jag var till Koh Samui 3 ggr i början av september. Det regnade ett par timmar mitt på dagen, annars var det ljuvligt. Det var varmt regn.

Svar: Det låter lovande! Köper resan idag! :)
Katharina