Summering av 2016

Nu är det dags att summera 2016. Vilket händelserikt år det har varit på många sätt. Ett år där jag blev Fru Olsson, där Stina fick Perthes, där Ebba tog studenten, då Ester blev tonåring, då jag slutade på CityMark, då Malin fick betyg för första gången... ja, ni ser. Listan blir oändlig. Jag ska försöka att bjuda er på några tillbaka blickar i bilder. Varsågoda!
 
Januari och februari handlade fortfarnde väldigt mycket om att fila formen inför det stundande Vasaloppet.
 
 
 
Den 14:e dagen i januari fyllde vår yngsta dotter 7 år!
 
 
Den 22:a januari hade min käre make och karln i huset födelsedag. Allt närmare 40... 
 
 
I slutet av januari försökte vi oss på ett seedningslopp i form av Harsa Ski Marathon. Jag pallrade mig upp till 7 led.
 
 
I januari firade vi Steffes 30-års dag med dunder och brak!
 
 
Mars - Vasaloppet. #jävlagalenskap
 
 
Så var det dags igen. Ännu en 30-åring. Fräsen hade Guldkalas!
 
 
Vi gick ju självklart all in, maken och jag! ;)
 
 
 
April och barmark. Jag fick med mig mina "mellisar" ut på några löparrundor. Det kändes som om de gillade det. Jag kan ha inbillat mig...?
 
 
I slutet av april blev den här godingen tonåring! 13 hela år!
 
 
Jag passade på att hälsa på min lillasyster som flyttat till Hallsberg och köpt ett jättefint hus.
 
 
Lite kusinmys!
 
 
Lillebror kom också förbi.
 
Maj
 
 
Vi fick några riktigt varma och fina dagar redan i maj.
 
 
Det var också i maj 2016 vi höll på att mista min bruna bästis. Faktisk ganska precis efter att den här bilden är tagen. Då sprack hans lunga sönder och hela bröstkorgen fylldes med luft. Ilfart ner till Uppsala, där man med nöd och näppe klarade livet på honom. Jag är såååå tacksam för det!
 
 
Efter en ganska lång viloperiod och återhämtning är han nu återigen 100%!
 
 
Det här är ifrån en annan morgon i maj... då knackade det på dörren och jag öppnar i tron på att de skall komma och ta Johan för hans Svensexa. I själva verket tog dom mig...
 
 
 
Fast minutrarna efter så kom grabbarna och haffade Johan också!
 
Juni
 
 
I juni var det dags för Ebbas studentbal.
 
 
 
De andra tjejerna fick ju sitt efterlängtade sommarlov i juni också.
 
 
Så tog hon då studenten. Min lilla Ebba... 
 
 
I juni konstateras också att Stinas haltande beror på en sjukdom som heter Perthes.
 
 
En ovanligt sjukdom bland flickor. Nu väntar vi på operationsdag i januari/februari.
 
 
Vi firade midsommar i Dalarna hos våra goda vänner i vanlig ordning.
 
Juli 2016
 
 
Första helgen i Juli hade vi vår mässa, Höga Kusten Game Fair för femte året i rad.
 
 
Den största händelsen under 2016 var när vi två blev en. När jag blev hans fru. När han blev min man. När vi blev hustru och man.
 
 
 
 
 
 
 
Ett fantastiskt, underbart bröllop som överträffade allt vi vågat hoppats på!
 
 
 
Dagen därpå åkte vi på bröllpsresa till Koh Samui.
Ljuvligt!
 
Augusti och skolstart.
 
 
Ebba flyttar till Stockholm för studier på Journalisthögskolan!
 
 
Kräftskiva!
 
 
Familjemys innan Ebba flyttar ner.
 
September
 
 
Jakten drar igång och vi far upp till Höga Kusten.
 
 
 
 
 
 
 
Stora beslut fattas i september och jag säger upp min anställning efter 20 år i samma koncern!
Jag tar ett beslut om att gå in i min mans företag som marknadsansvarig för JO Förlaget AB!
 
 
Vi renoverar tjejernas rum!
 
 
Den årliga "Kattfesten" hålls på Bergvägen i samband med min födelsedag.
 
 
 
Oktober
 
 
Malin fyller 12 år och firar med tjej- och filmkväll.
 
Vi åker upp till fjälls för lite ripjakt med Kenth.
 
 
 
 
November
 
Vi åker ner till Stockholm på höstlov.
 
 
 
Vi firar vår saknade Ebbas 19-års dag.
 
December
Snön kommer (och försvinner) jag börjar jaga mina mil inför Vasaloppet. Året börjar om. Det går i cykler. ;)
 
 
 
Stinas ben är sämre och måste opereras. Hon hittar ändå ett nytt intresse - ridning!
 
 
Nu får hon rida så mycket det går innan operationsdagen!
 
 
Nu är det strax nyår och vi kan summera 2016 som ett händelserikt år. Ett fantastiskt år. Ett ljuvligt år.
Vi ser fram emot 2017 med öppna armar. Nya utmaningar och möjligheter.
Framför allt ser vi fram emot att Stina förhoppningsvis kan slippa sin rullstol och sina kryckor!
 
Gott Nytt År på er alla nära och kära, alla "långtbortifrånare" alla bekanta, alla gamla polare, alla fina vänner, grannar, barnens kompisar, släktingar.
Alla!
Jag önskar Er ett härligt 2017!