15 km skön eftermiddagsåkning

Herre Jösses vilken lyx? Ibland så faller det in så otroligt bra så att vi får någon timme där vi kan göra något tillsammans. Stina hade en lekdejt idag på eftermiddagen så då passade det ju ypperligt för oss att åka upp till Harsa och glida några kilometrar. 
 
 
Vi brukar ju inte kunna åka tillsammans, Johan & jag, och har inte gjort det på länge. Hans upplägg var att jag skulle hålla mig bakom och att vi skulle åka vääääldigt lugnt. 
 
Första varvet började vi med att åka bredvid varandra i varsitt spår. Men jag blev tillsagd flera ggr att ta det lugnt och inte åka på så hårt. Jag känner att jag blir irriterad eftersom han hela tiden ska babbla och påpeka hur jag åker. Fan, tänker jag. Håll käften och bara åk!
 
Men den tanken varade bara en kort, kort stund. Sen backade jag lite och gick t o m och lade mig BAKOM Johan!!! Vilket var en perfekt taktik! Då höll jag en låg puls, ett fint flyt och bra sug bakom honom. Dessutom slapp jag lite av motvinden.
 
 
Så bör jag även tänka på Vasaloppet. Lite taktiskt. Hitta en bra rygg att ligga bakom och få lite sug, hålla koll på pulsen och inte åka för hårt.
 
 
Ibland är han bra och klok. Det är nog lite tur det... Men jag måste få bli lite förbannad först, inombords, sen blir det bra. ;)
 
När vi kommer tillbaka efter 15 km så tittar Johan på mig och säger;
"Har det runnit från ögonen dina? Du har något på kinden."
"Näe, det är snor!"
Jag såg när den där snorranden kom i vinden, men jag struntade i den. Den fick landa på kinden. Jag har ännu inte hittat formen för mina bonnsnytningar. Har några dagar kvar att träna på den... ;)
 
Nu skall det svidas om inför kvällens Mellomys!
 
Ha en härlig lördag alla!