Rör inte min nöt!

För det första måste jag få tacka för en helt fantastisk födelsedag igår!
 
 
Jag vaknade till ett fantastiskt vackert Järvsö! Det brukar faktiskt alltid vara fint väder på min födelsedag!
 
Tack för alla gratulationer på Facebook!!! 212 vänner som har skrivit en hälsning på min vägg och jag har svarat dem alla och tacka (precis som min mamma har lärt mig att man ska!). Om jag skulle ha missat något som ber jag tusen ggr om ursäkt för det och tackar här! :)
 
 
 
Jag tackar lite extra min fina familj för er omtanke och för alla fina presenter. Jösses... Lite extra tack till mina fina döttrar! Puss på er!
 
Men nu över till något annat! Något så galet kul så jag kissade nästan ner mig av garv!
Vi kommer tillbaka in på kontoret efter lunchen. Judit (Hanna) läser aftonbladet.se medan jag och Judit nr 2 (Therese) diskuterar vinterns träningsupplägg.
 
Hanna utbrister som i en chock;
"Näe, men va fan är det som händer??!"
 
Jag och Therese tittar förvånat på Hanna och undrar vad som hänt. Tankarna går ganska direkt till ett möjligt internt mejl som kräver en del arbete, eller någon hemsk nyhet gällande IS framfart i världen.
 
"Va äre? Vad har hänt??!", undrar Therese förvånat
 
 
 
"Ja, men va fan! De ska ju ta bort Trillingnöten ur Alladinasken!!!" svarar Hanna chockat.
 
Jag bryter ihop av garv. 
 
Hanna: "Ja men va fan? Ge fan i Trillingen! Dom kan väl ta Romjävlarussin i stället da?!"
Therese: "Ja, just fan! Den jävlen är ju kvar!"
Hanna: "Ja va fan??! Inte nog med att IS bombar i Turkiet å nu! Nu ska dom ta bort Trillingnöten å??!"
 
Tystnad
 
Hanna: "Vart ska det sluta??!" Nu andas hon nästan lite häftigt...
Therese: "Ja, men va fan??! Kan dom inte byta ut den där jävla höstnougaten istället da? Det där jävla lövet??!"
 
 
 
Så kommer Maria tillbaka ifrån lunchen och hoppar in i diskussionen;
 
"Mäh, va ska råm byta ut den emot da??!"
 
Hanna; "Ja, men nån jävla hallonlakritsgodisbit da??!"
 
Maria: "Mäh??!"
 
Hanna; "Ja, men ja veeeeeet!!"
 
Kontoret befinner sig just nu i någon slags chock. Jag gissar att man ganska raskt kommer att köpa upp några Alladin chokladkartonger för att under en högtida cermoni ta farväl av Trillingnöten...