"Åh, jädrar... nu svettas jag i hummerhåren!"

Jag frågade Judit vilka intervaller hon kände för idag på lunchen;
 
"Ja, men antingen kör vi 10 st 1 minuters, eller 4 x 4 minuter. Vad tror du?"
 
"Du kan tro du...." muttrade hon till svar och gick och satte sig på sin plats på kontoret. 
 
När vi kom fram till gymmet på lunchen, frågade jag lite försiktigt igen.
 
"Ja, men vi kör väl dom där 4 x 4 då??!"
 
 
"Men fy fan!"
 
 
"Kom igen nu, Judit! Det är bara 2 intervaller kvar. Det klarar vi!"
 
Vid det här laget har jag dessutom flyttat gymmets stora fläkt så den blåser minst kuling mot vårt håll.
 
 

Gaaah! Känns alltid skönt att fixa målet man satt upp. 4 x 4 minuter i ett 4 min/km tempo. Effektiv träning må jag säga.
 
 
"Men kolla! Nu jädrar svettas jag i hummerhåren å!" (mustachen) :)
 
 
"Åååååå, det här var skönt de! Satan, va skönt det drar där bak nu. Å Guuuud, va ont det gör!"
 

Jag måste säga att jag  blev jätte imponerad över att hon körde dessa intervaller. De är tufft! Hon gjordet det! Hon körde i sitt tempo och visst var det tufft, men jädrans va bra att hon kirrade det! HEJA JUDIT!
 
 
Det smakar ju extra bra när det är fredag och man har roliga planer som ligger och väntar i helgen.
Snart packar vi bilen mot lite äventyr och vuxentid.
Vuxentid förtjänar vi för det är bannemej inte ofta det inträffar. Senast var det i Februari.
Tjipp tjopp!
#1 - - saga:

Vilka roliga bilder! :)

Svar: Tack, Saga. "Min" Judit ÄR kul. :)
Katharina