Ibland är jag nog lite kär i Stockholm...

Stockholm igen. Den här gången har jag kombinerat det hela med både jobb och nöjen. Gårdagen bestod bara i jobb. Ni som såg nyheterna igår har säkert inte kunnat missa att det var lite kaoitiskt om man valde att nyttja SJ:s tjänster...
 
5:51 från Järvsö - 8:48 Stockholm C.
Ända fram till Storvreta gick allt smärtfritt. Jag hade en rejäl marginal där jag hade planerat att sitta och jobba administrativt innan mitt första möte kl 11. No problems! Trodde jag... Vid Storvreta fick vi informationen om att det var TVÄRSTOPP söder om Uppsala. Kul. Nu har jag ju tur som har en sån superchef som kom och hämtade mig med bil i Uppsala. Så.. 10:57 parkad och klar utanför mitt planerade möte i Solna! Phu!
 
Jag brukar ju ta bilen men den här gången så kombineras ju vistelsen med lite nöjen genom att familjen kommer ner idag för att njuta av en jaktmässa på Tullgarn! Så då tar vi tåget hem på söndag. Dessutom tycker ju barnen att det är ett litet äventyr att åka tåg mer än bil.
 
Min morgon har idag startat i ett soligt och vackert Stockholm. 
 
 
Jag får hoppas att vädret håller i sig och att de nordliga vindarna inte blir så isiga. I morse var det väldigt behagligt eftersom jag tog mig en löprunda ut på Djurgården.
 
 
Det är helt underbart att få komma ut i grönskan på Djurgården ifrån innerstans betong och trafik. Nåväl, vid 7-tiden är det ju fortfarande väldigt lungt inne i stan, men sååå vackert här ute! Som att komma ut på vischan nästan. :)
 
 
Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar dessa löprundor på morgonkvisten. Den lyckokänslan håller i sig resten av dagen. Bra va´?
 
 
Jag har inte sprungit här ute förut, men kommer absolut att se till att göra det igen. Stockholm ÄR vackert. Jösses, vilken fin huvudstad vi har! Framför allt på sommaren.
 
 
Kan ni känna doften? Den var mäktig, kraftig och ljuvlig. Att springa här och få insupa försommarens alla vackra färger och härliga dofter. Det kallas för livskvalité! Synd bara att jag inte var beredd med mobilen, för precis bakom krönet på häcken prassade det till rejält så jag höll på att göra i brallan. En så otroligt vacker råbock stod och betade i en rabatt vid Waldemarsudde. Sen stannade han ca 5 m ifrån mig och vi stod och liksom betraktade varandra. Han undrade väl vad jag hade där att göra? Jag undrade ju lite vilken väg han hade tagit ut på Djurgården... ;)
 
 
Jag tänkte också på alla de tappra löpare som skall springa Marathon på lördag. Lyllo! Jag önskar eder alla lycka till!
 
 
På min väg tillbaka utefter Strandvägen vid Nybrokajen mötte jag dessa vackra varelser. Fick veta lite senare av Mattias Bäckman (en av våra kunder på Citymark) att detta var minsann hans jaktkamrater ifrån SFK. Kul!
 
Jag har också haft mina tankar på Pernilla, Lotta och Caroline. Jag undrar hur de mår, hur det känns i deras kroppar idag. Nu borde träningsvärken ha gjort sig till känna... ;) Jag inväntar rapport. 
 
Nåväl, nu ska jag göra lite nytta och sedan möta upp familjen på Centralen för en helg tillsammans i jakt- och nöjenas tecken!
 
Längtas ska ni veta!