En annan slags träning...

I morse började dagen ljuvligt.
 
Jag och Mannen tog Yosh för en skogspromenad i rejält kuperad terräng.
 
 
Vi måste förbereda oss lite inför den stundande jakten i fjälls i augusti. Jösses, så spännande det ska bli!!!
 
 
Vi var ute och traskade i blandad mark i 1 timme och 22 minuter. Helt ljuvligt, såg ett par morkullor och plockade en del hjortron.
 
Tänk vad Sverige är vackert!
 
 
Vid fågelpremiären ska vi tälta på fjället i ett par dagar och jag ska äntligen åka på min första riktiga jakt! Shit va häftigt!!! Kan ni fatta att jag har jägarexamen? Jag fixade det!!! Jag är fortfarande lika stolt! :-)
 
 
Jag råkade ha för hög hastighet under vår skogspromenad, så Johan tyckte att jag skulle vara den som bär den mesta av vår packning upp på fjället.
 
Det finns ingen rättvisa!
 
Efter vår skogspromenad tog barnen och jag cyklarna ut på lite äventyr. Dels för att fånga smågrodor till Esters "Hemma-Zoo". Vi hittade 2 st nya för de 3 andra hade rymt under natten. Dels för att ta en fika på Lillbabs Caffär. Vi bor alldeles för nära för att vi ska komma på tanken att gå och ta en fika där... tyvärr.
 
 
Ett fantastiskt ställe för stora OCH små. Mitt emot Caffären så är det en Leklada, där barnen kan leka bland gamla saker så som det var förr. Riktigt häftigt för dem och otroligt givande för både barn och föräldrar.
 
 
Som ni såg på bilden ovan så jobbade Stina i Lanthandeln medan Ester tog jobb som dräng i Caffärens ladugård.
 
Ebba däremot jobbar på Sveas Karameller på Stenegård!
 
 
Jag blir så stolt!!! Hon gör sin lunchlåda och tussar iväg på sitt arbete och säljer hemgjorda karameller till trevliga turister. Ta vägen förbi vettja, och köp lite karameller av Ebba. Öppet mellan 11.00-17.00. :-)