Träning med radarparet; Judit & Judit

Så var det onsdag igen och lunchträning för Team Judit & Judit. Det är alltid spännande! Igår råkade jag påminna Fräsen i ett svagt ögonblick;

"Du Fräsen, glöm inte träningskläderna i morgon nu!"

Fräsen vänder sig om och blänger på mig och gormar:

"Har jag någonsint glömt träningskläderna??! Det går ju för fan på rutin nu för tiden!!!"

Så idag... vem åkte hem och hämta träningskläderna?





Intervallträningen var tuff idag, tunga ben och inget riktigt flyt. Men det tar dom igen på fredag!

Det är ganska mycket prat kring och om mat nu. Hanna undrade lite om torkat frukt och sånt, om det skulle kunna vara okej för dem att äta? Förmodligen har hon läst på någon träningsblogg där man äter det som mellanmål för att tillsätta lite extra energi.

"Ja, Hanna, de personer som äter mellanmål i form av nötter, torkad frukt och bär är personer som tränar otroligt mycket och är "deffade" och klara..."

Fräsen och Hanna tittar storögt på varandra och i kör säger;

"Aha? Som vi, alltså??!

Jag svarade inte på den... 



Hanna & Fräsen, alias Judit & Judit, älskar mat i alla former. Sås är mer ett intresse än ett tillbehör, en slags passion.

De har tillåtelse att unna sig lite extra 1 dag i veckan, med betoning på lite.

Nu har det precis deklarerat för lördagens "unna sig lite extra";

"Aaa, fan asså. Vi har bestämt att vi ska äta ädelostsås på lördag", säger Hanna.

"Aaa, ATT vi ska! Mä potatis å!", säger Fräsen.

Undrar om de kommer ihåg betoningen på lite?



Dagens träningspass fokuserades mycket på coreträning, mage och rumpa. Judit & Judits önskan är ju att säga hejdå till Hyenarumpan och säga hej till Jennifer Lopez-rumpan!




Då gäller det att ligga i!





Det finns en uppsjö av saftiga rumpövningar, det är bara fantasin som sätter stopp. I vissa fall även motivationen. Men har man en "Schäfer" som pushar på, brukar man sällan slippa undan!




När de står och kör kickbacks (rumpa, baksida lår), så räknar jag högt åt dem för att de liksom ska orka lite till.
Jag räknar åtta, sju, sex...

Och innan jag räknat klart vrålar Hanna; "Åh vilaaaa!"




Det är tur att jag är där ibland och styr upp! Det känns som om genvägarna är rätt många och förekommer ganska ofta?





Dagens träningspass var bra, tuff och som vanligt galen. Nästa pass tillsammans gör vi på fredag. Men Judit & Judit tränar ju innan dess, i morgon närmare bestämt! Ni som har den äran att träffa på dessa två, ge dem lite cred, lite bra feedback, så kanske jag slipper alla glåpord på fredag?




Jag kan ju inte rå för det, men jag ÄLSKAR verkligen att träna!

Så är det bara!

"Juditarna" gör det också - egentligen!
#1 - - Judit/H:

Va fan ! vi har ju täning redan ikv ! I form av simmning !

#2 - - Angelica:

Ååh jag vill oxå ha en PT!! Jag skulle dock behövt ha den i en låda hemma och ta fram på kvällen när ungarna somnat :D