Morsdag= Min dag!

En gång om året infaller den.
Min dag.
Sista söndagen i maj varje år så får jag min alldeles egna dag.
Jag utnyttjar den till max!
 
 
Det är sen gammalt.
Barnen är helt med på det och vet sedan länge att just den här dagen är min alldeles egna dag där jag får göra precis vad jag vill. 
Vill jag ligga på soffan en hel dag utan att lyfta ett finger.
Så gör jag det.
Utan dåligt samvete eller en massa måsten.
 
 
Nu är inte det riktigt min stil, så jag började min dag med att lyssna klart på en podd. Jag låg kvar i sängen helt lungt (nästan) för att sedan ta cykeln ner på vårt alldeles nyöppnade gym i Järvsö!
Jag hade gymmet helt för mig själv! Inte en kotte var träningssugen just då!
 
 
Jag fortsatte min dag i solen. 
Ett fantastiskt väder.
Det brukar faktiskt vara fint väder på morsdag och det brukar vara premiär i solstolen för mig då.
Inte för att jag pallar att ligga i den särskilt länge, men ändå!
 
 
Jag tog mig faktiskt också ett premiärdopp i älven också.
SVINKALLT!
Men ändå härligt.
 
Sedan hade Johan och hans bror ordnat med morsdagsmiddag för mammorna i våra familjer här i Järvsö.
 
 
Jag, svägerskan och svärmor.
Och så alla kusinerna förstås.
Den enda vi saknade var Ebba.
Henne har jag inte träffat sedan i februari.
 
Det börjar kännas nu...
 
 
 
Men det är tur det finns FaceTime.
Det gäller ju även min egna mamma.
 
Jag har inte träffat henne sedan i januari.
Då som hastigast.
 
 
Men vi FaceTimar då och då. 
Bättre än ingenting.
 
Men kvällar som gårdagen är sånt som verkligen fyller på energidepåerna.
 
Glada sommarbarn!
 
 
 
 
 
Skratt och sorglösa stunder!
 
 
 Tack alla fina ungar för en supermysig eftermiddag/kväll igår.
Tack också till mina döttrar och make för att jag varje år får min alldeles egna dag och för att ni verkligen skämmer bort mig då!
 
Hoppas att ni andra mammor har blivit uppvaktade eller uppmärksammade på ett eller annat sätt.
 
I november är det Johans tur. 
Då är det hans alldeles egna dag.
Då är det farsdag!  
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Bronx Gym, Järvsö, Mamma, Morsdag, Träning, hälsingland