Vi har "hemestrat" lite.

Eftersom vi bor i Hälsinglands pärla, Järvsö, så har vi liksom mycket av allt det vackra runt hörnet.
 
 
Ibland är det lätt att bli lite hemmablind.
När vi får besök så får man ändå skärpa sig och tänka till lite extra och ta fram de där pärlorna till besöksmål.
 
 
Vi har haft lyxen att ha vår äldsta dotter med pojkvän hemma över helgen.
 
Underbart!
 
 
Så det fick bland annat bli ett besök på Lill-Babs museumet.
Det bästa med utomsocknes gäster är att vi också får ta del av de här pärlorna som vi liksom aldrig besöker.
 
Jag får ju faktiskt skämmas en smula att jag som Järvsöbo aldig besökt Lill-Babs museumet!
 
 
Det är ju rätt häftigt ändå vilken otroligt stor artis hon var och allt hon gjort och varit med om!
 
 
Jag hade faktiskt turen (och äran!) att träffa Barbro ett par gånger här i Järvsö.
 
Hon var verkligen så där genuint trevlig och ödmjuk som hon har framställts att vara av media.
 
 
Hon var alltid glad och trevlig, hejade glatt och småpratade med alla bybor.
 
Ni som inte har besökt Lill-Babs museum - gör det!
 
 
 
En kommentar publicerat i Familj
Taggar: Järvsö, Lill-Babs, hälsingland
#1 - - Anonym:

Om jag någonsin kommer dit upp, så vill jag besöka Lill-Babs museum. Hon va fantastiskt rolig o omtyckt person!