"När jag rider får jag något slags magi i kroppen!"

Idag när vi gick in till ridhuset för Stinas och Athenas privatlektion, var det en kvittrig 10-åring som satt på ponnyryggen och bubblade om både det ena och det andra.
Jag lyssnade bara med ett halft öra eftersom jag är rätt trött och sliten efter en klassresa med Järvsö skolas klass 9C. (Som för övrigt blev väldigt lyckad)
 
 
Men rätt vad det är säger hon några ord som fastnade ordentligt i mig.
 
"Alltså mamma,vet du vad som är så bra med Athena?
Jo men, du vet jag kan ju ha haft en riktigt dålig dag i skolan, men när jag rider, ja då får jag något slags magi i kroppen och allt blir bra igen!"
 
Precis så.
Exakt!
 
 
Jag unnar henne all magi i världen!
 
 
De här två kommer att bli en fint litet ekipage.
Det känner jag på mig.
De har redan börjat hitta varandra.
 
 
Framförallt så har Stina utvecklats något enormt.
På flera plan!
 
 
Modet och självförtroendet har fått en rejäl skjuts framåt.
Det är så underbart att se henne sån.
Tuff och glad på samma gång.
 
Hallelujah på den!
En kommentar publicerat i Häst
Taggar: Barn, Gotlandsruss, Hästar, Ljusdals Ridskola, Perthes, Perthes Sjukdom, Pertheskid, Ponny, Ridning
#1 - - Jossan:

Vad härligt! 💖🌸

Min jänta fällde en snarlik kommentar för några år sedan då hon stod och mockade: "det är så härligt att mocka efter att man har tränat, då hinner man fundera på allt man har lärt sig" 🤗

Hästar ger så himla mycket på så många plan oavsett ålder 🦄

Svar: Ja, verkligen! Det är ett fantastiskt bra intresse på många sätt! <3
Katharina