Välkommen våren!

Åh, äntligen är ljuset tillbaka!
Gräsfläckarna är större än snöfläckarna.
Trottoarerna är bara och cyklarna är framtagna!
 
 
 
Man får ny energi på något sätt.
Det känns lite lättare och man hinner med mer när dagarna är längre. 
Det märks överlag tycker jag på att människorna blir lite mer lättsinniga och glada när våren kommer.
Kanske inte alla förstås, något surt rötägg måste det ju så klart finnas.
Men dessa stackare brukar jag inte bry mig så mycket om. 😂
 
Våra dagar är så klart späckade från morgon till kväll med olika sorters aktiviteter.
Min egna lilla stund har jag ju oftast tidigt på morgnen.
Då brukar jag och Yosh njuta av vårt vackra Järvsö på egen hand.
Bara han och jag.
 
 
Vi brukar oftast tussa iväg före fem på morgonen.
Det bästa med det är man får vara med när naturen vaknar.
 
 
Det är helt magiskt.
Lite extra nu när morgonljuset sakta kommer tillbaka.
Fåglarna vaknar och sjunger av lycka.
Jag älskar att starta upp mina dagar så.
Snacka om att fylla på men härlig energi! 😍
 
Något annat som också ger massor med energi så är det att vara i stallet.
Just nu håller vi på att lära känna vår lilla ponny, Athena.
Hon är himla go och trevlig.
Snäll och hittills lagom busig! 
 
 
 
Det är härligt att se hur Stina på bara de här två veckorna som Athena har varit hos oss, lärt sig massor av nya saker!
 
 
De är en härligt gäng ponnytjejer som rider tillsammans och som hittar på en massa skoj ihop.
Helt fantastiskt roligt!
 
 
 
Jag ser fram emot att möta våren.
Att utmanas i att få tiden att räcka till till allt som väntar och som står på min " to do list".
Att ta mig an alla utmaningar som står på tur.
 
Jag måste säga att jag är lyckligt lottad som har ett så händelserikt liv på så många sätt.
Jag är också så ofantligt lyckligt lottad som är omgiven av så många härliga människor!
Det ger mig också enormt mycket energi!
 
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: Barn, Gotlandsruss, Hästar, Järvsö, Ponny, Våren
#1 - - Jessica:

Så fint du beskriver
Lyxigt med en egen ponny
Önskar dej en fin start på veckan!

Svar: Tack! Detsamma till dig och en GLAD PÅSK när den kommer! :-)
Katharina