Äntligen lite jakt med Yosh!

Det händer inte särskilt ofta.
Men idag var det dags!
Idag blev det egen jakt med vår egna hund! 
 
 
Det blir dessvärre lite för sällan av den sortens jakt.
Jag önskar att vi hade flera såna dagar.
Verkligen!
 
 
Igår bad jag Mr Perfect, min käre make, min bästis och chef (tror han ja!) om en förmiddag i jaktskogen idag.
Sagt och gjort, vi tog oss lite friskvårdstid mellan jobben och åkte ut med Yosh för att jaga lite skogsfågel på morgonkvisten.
 
 
 
Järvsö bjöd på en fantastisk morgon, två minusgrader och en svag höstsol.
Vem som helst kan bli religös för mindre!
 
 
Det började bra med flera fina stora fåglar, men fåglarna var ganska lättskrämda så varken Yosh eller vi hann med.
 
 
Men det är väl så jakt är?
Ibland flyter allt precis som det ska.
Ibland får man vara glad av att bara uppleva allt det vackra i naturen.
 
 
Det sistnämnda är nog ändå det bästa i det här med jakt.
Visst är det fantastiskt roligt när man lyckas, men att alltid skjuta vid jakt är inte det viktigaste för mig.
Det viktigaste för mig är hela upplevelsen.
 
Det allra viktigaste är att bara njuta i nuet! 💕
0 kommentarer publicerat i Jakt
Taggar: Hunter, Hunting, Hösten, Jakt, Jakthund, Jägare, Järvsö, Naturen, Outdoors, Skogen, Vorsteh, hälsingland