Vad vore jag utan skogen?

Idag blev jag haffad när jag var på väg att låsa in bössan i vapenskåpet.
 
 
 
Jag blev fast i ett telefonsamtal med en jägarkollega, sittandes i köket med bössan i näven. Det såg lite roligt ut.
Lite som; "När man inte kommer närmare älgskogen än så här idag..."
 
Gårdagen spenderades lyckligtvis i skogen på älgjakt. En av jägarna känner jag lite sedan tidigare, men vi har aldrig jagat ihop. Han undrade hur det kunde ha blivit så mycket jakt för min del. Han menade att han sett min förvandling från det att jag tog jägarexamen och hur det var innan dess.
 
 
Att vistas ute i naturen har alltid varit en stor del av mitt liv. Jag lekte mycket i skogen som barn. Sedan plussade jag på allt med jakten och skogen har fått en ännu viktigare roll i mitt liv.
 
Jag kan knappt låta det gå en dag utan att jag får vistas i skogen en stund.
Det är tur att jag har Yosh.
 
 
Han ställer alltid upp.
Han backar inte för en runda (eller två).
Men jag behöver inte ha honom för att ta mig ut, men han är ett härligt sällskap!
 
 
I helgen har jag fått mysa med min stora pärla. Hon och kompisen Lovisa tog ett brejk från studierna storstan (Stockholm och Uppsala) för att få äta lite god älgfilé och insupa härlig höstluft i Hälsingland.
 
 
Jag fick agera svampguide dagen till ära.
Så trevligt.
Trevligast av allt var nog ändå att höra deras "wiiiiiii!" när jag hojatde att det skulle komma för att jag hittat svamp till dem att plocka.
 
 
Det var såååå nöjda.
När jag sedan packade ner lite älgkött till dem i packningen hem, visste deras förtjusning inga gränser! 
 
 
Så nu har jag fyllt lungorna med härlig skogsluft i dagarna två. Nu fixar jag nog att vara på kontoret i ett par timmar i morgon.
Men jag gissar att jag tar en sväng på morgonkvisten innan jobbet.
 
Sisådär runt 04:30. 
Någon som vill haka på? 
En kommentar publicerat i Jakt
Taggar: Allt om Jakt och Vapen, Barn, Döttrar, Friluftsliv, Hunter, Hunting, Jakt, Jägare, Skogen, svamp
#1 - - Anonym:

Jag är också ute den tiden på morgonen, bästa stunden på dagen! ..bor lite långt bort för att göra sällskap irl...men i tanken så! Må så gott!

Svar: Synd! Du får hojta om jag är i närheten så får vi ta en sväng då istället! :-D
Katharina